Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Rodalies
Afectats Rodalies reclama que Renfe i Adif surtin de Catalunya

La plataforma denuncia el maltractament continuat als usuaris, dona suport a les accions judicials d’Acció Cassandra i critica que fins i tot els trens nous comencin a circular amb avaries.

25/08/2026 Territori

Afectats Rodalies ha tornat a exigir la sortida de Renfe i Adif de Catalunya davant la successió d’incidències, els problemes del material ferroviari i la manca de respostes polítiques a la crisi estructural de la xarxa.

La plataforma denuncia que els usuaris catalans pateixen «desídia, corrupció i menysteniment» per part de l’Estat i dels seus representants. També acusa el ministre espanyol de Transports, Óscar Puente, de menystenir els problemes quotidians de milers de persones mentre presenta com a solucions anuncis que no es tradueixen en un servei fiable.

Les crítiques coincideixen amb la primera avaria registrada en una unitat nova de la sèrie 453 poc després d’entrar en servei. «Els trens nous també s’espatllen», ha ironitzat la plataforma, que considera que la renovació del material no resoldrà per si sola les mancances de la infraestructura i del manteniment.

Suport a l’acció judicial pel sinistre de Gelida

Afectats Rodalies també ha expressat el seu suport a Acció Cassandra, entitat personada com a acusació popular en la causa pel sinistre ferroviari de Gelida del gener passat.

La querella demana investigar Adif, Renfe i el Ministeri de Transports per un possible homicidi imprudent i un delicte contra la seguretat col·lectiva. També assenyala la manca estructural de manteniment i d’inversió preventiva als talussos i sistemes de drenatge.

«Paguem i ens maltracten», denuncia Afectats Rodalies, que reclama un canvi definitiu en la gestió ferroviària i que Catalunya assumeixi plenament el control de la xarxa, sense dependència de Renfe ni d’Adif.

Valora
Rànquings
  1. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  2. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  5. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  6. Girona prepara una Diada amb actes al carrer, dinar popular i manifestació
  7. Recuperar l’independentisme combatiu i transversal
  8. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  9. Les organitzacions de l’Esquerra Independentista convoquen la Diada al Camp sota el lema «Som un poble en lluita per una terra lliure»
  10. La CUP crida a mobilitzar-se l’Onze de Setembre per recuperar la iniciativa independentista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid