Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Albufera
Neteja, observació i debat en la jornada reivindicativa ‘Sense l’Albufera no hi ha futur’

Aquest diumenge 2 de febrer, l’Albufera serà la protagonista del Dia Mundial de les Zones Humides. Acció Ecologista-Agró, Ecologistes en Acció del País Valencià, Per l’Horta i Xúquer Viu han organitzat una jornada reivindicativa conjunta per a reivindicar la recuperació del Parc Natural. El manifest elaborat per les quatre entitats ja ha aconseguit més de 40 adhesions entre col·lectius i entitats mediambientals i socials

02/02/2025 Territori

Els objectius de la jornada són, per una banda, visibilitzar l’estat actual de l’Albufera, especialment la marjal nord-oest, tremendament afectades per la dana del passat 29 d’octubre que va arrossegar tota classe de residus. Per l’altra, la jornada també vol exigir responsabilitats i actuacions eficients i conjuntes entre les diferents administracions i la societat civil. En definitiva, un pla per recuperar una Albufera millor que la d’abans de la dana.

Per a tal fi, les 4 entitats han organitzat un programa complet:

A les 10:00, el Port de Catarroja serveix com a punt de trobada per a totes les persones voluntàries assistents. Des d’allí, es dividiran en diversos grups segons les necessitats de cadascun: netejar o observar l’impacte dels residus sobre l’espai natural. Abans però, tindrà lloc la lectura del manifest i la foto de grup.

A les 13:30, els grups es concentraran al paratge conegut com la Font Baixa d’Alfafar per tal de visibilitzar-lo i protegir-lo d’un PAI en projecte. Es tracta d’un indret d’horta tocant a la població, que va servir per esmortir els efectes de la barrancada.

La jornada continua de vesprada. A les 16:00 comença una taula-debat al Centre Instructiu Musical d’Alfafar. L’acte s’iniciarà amb quatre píndoles de sengles experts i expertes en el territori. El primer a intervindre serà Fernando Valladares, que farà una introducció sobre el canvi climàtic i les zones humides; prosseguiran Aída Vizcaíno, per parlar de governança del Parc Natural, Andreu Rico, per aprofundir sobre la contaminació a l’Albufera i Enrique Cifres, que parlarà dels diagnòstics que s’han fet a l’espai natural i possibles propostes de futur.

Després de les intervencions, s’obrirà un seguit de preguntes obertes tant per als quatre experts com per al públic, amb les quals culminarà la jornada.

A més d’aquesta jornada reivindicativa, les quatre entitats organitzadores han elaborat un manifest on exposen la situació real de l’Albufera després de la DANA, donen a conèixer la fragilitat del Parc Natural i on es reclamen uns principis de recuperació a través d’una coordinació i gestió eficient entre administracions i societat civil.

Acció Ecologista-Agró, Ecologistes en Acció del País Valencià, Per l’Horta i Xúquer Viu estan demanant adhesions de col·lectius i entitats socials i mediambientals. Fins al moment, ja són més de 40 les associacions que donen suport al text.

Valora
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. María Luisa Gutiérrez, productora de 'La Infiltrada', fa un discurs homenatjant a la policia espanyola després de rebre un premi Goya
  4. L’època del Neronisme o el capitalisme desfermat
  5. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  6. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
  7. Neix la Confederació Sindical d’Habitatge de Catalunya
  8. L’Ajuntament de Barcelona convoca una reunió informativa sobre la promoció pública de l’Illa Glòries
  9. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  10. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid