Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
central de biogàs
L'aprovació inicial al PEUA de La Sentiu, Bellcaire i Vallfogona es posa a exposició pública

L'aprovació inicial al PEUA de La Sentiu, Bellcaire i Vallfogona es posa a exposició pública

24/10/2024 Territori

Aquest dijous l'aprovació inicial del Pla especial urbanístic autònom en sòl no urbanitzable, per a la implantació d'una planta de producció de biogàs, als termes municipals de la Sentiu de Sió, Bellcaire d'Urgell i Vallfogona de Balaguer, s'ha posat a exposició pública.

Malgrat l'empresa promotora, i alguns mitjans, ja fa dies que havien anunciat que el projecte es trobava en exposició pública, no ha estat fins avui que s'ha fet efectiva. A partir d'ara, es disposa de 45 dies hàbils per presentar al·legacions. Per tant, ja ens plantem al gener del 2025, i el projecte segueix en una fase totalment inicial. Així doncs, és totalment impossible que La Sentiu Bioenergy SL pugui obtenir el permís d'obres a principis d'any, tal com ha vingut informant.

Recordem que el setembre de 2023, la Plataforma Pobles Vius, en la mateixa fase actual del projecte, va portar a terme una campanya d'al·legacions, durant cinc dies, en els quals es van presentar prop de 1.000 al·legacions.

Entre els al·legants, hi havia els municipis de Bellcaire, Linyola, La Ràpita, Tornabous, Balaguer, Bellmunt, Castellserà, Vallfogona de Balaguer i Montgai; dues entitats, Assemblea Pagesa de Catalunya i Ipcena; i diversos ramaders i pagesos afectats.

En aquesta ocasió, la Plataforma Pobles Vius, confirmem que tornarem a presentar al·legacions.

Recordem que en cas de superar aquesta aprovació inicial, encara faltarà l'aprovació provisional i la definitiva, i que a hores d'ara, els promotors encara no han presentat cap contracte que acrediti el nombre de ramaders que han confirmat que els portaran purins, ni les xifres, ni la garantia que aquests no estiguin duplicats d'altres plantes. Fins que no hi hagi aquesta verificació, des de la Plataforma ens agafem amb total desconfiança aquestes xifres que han vingut publicant.

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  3. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  7. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  8. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  9. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  10. Catorze Banderes Negres alerten de la degradació del litoral dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid