Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Èxit de participació en la mobilització per a reobrir un tram entre la platja de Garbet i el poble de Colera.

Més de cent cinquanta persones s’han reunit aquest diumenge al migdia a la cala de Port Joan, a Colera, per reclamar la reobertura del camí de ronda que connecta el poble amb la platja de Garbet.

06/10/2024 Harmonies de lluita

Més de cent cinquanta persones s’han reunit aquest diumenge al migdia a la cala de Port Joan, a Colera, per reclamar la reobertura del camí de ronda que connecta el poble amb la platja de Garbet. Aquest camí està tancat des de fa més de cinquanta anys, ja que transcorre per una propietat privada. Els propietaris van decidir restringir l'accés, obligant els visitants que volen continuar el trajecte a travessar uns 150 metres per l'aigua. La protesta ha estat convocada per SOS Costa Brava i Iaeden Salvem l’Empordà, amb el suport d’altres grups ecologistes i excursionistes.

Aquesta acció forma part d'una sèrie de mobilitzacions organitzades per SOS Costa Brava per reclamar la reobertura de camins tradicionals que, malgrat estar en mans privades, històricament havien estat d’ús públic. Exemples d’usurpació de bé públic són el tall del Camí de Ronda a Can Juncadella (Lloret de Mar), a la Cala del Golfet (Palafrugell), als Jardins de Cap Roig (Palafrugell), o a la Platja de Garbet (Colera), per citar quatre exemples.

El cas específic del camí de ronda entre la platja de Garbet i Colera es remunta a l’època franquista. Durant aquell període, el propietari de la finca (la família Mateu), aprofitant els seus vincles amb el règim, va construir un embarcador, diverses edificacions i una piscina, tallant així el pas pel camí de ronda. Des de llavors, el recorregut ha quedat interromput, deixant als caminants amb l'opció de continuar pel mar, entre les roques i l’aigua, per superar el tram bloquejat.

La finca actualment és de la família Suqué Mateu, propietaris del Casino de Peralada i l'empresa el Celler del Pescador (empresa patrona de la Fundación Princesa de Girona).

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. Dos anys d’Illa: el fracàs també té còmplices
  4. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  5. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  6. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  7. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  8. Habitatge o caos
  9. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  10. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid