Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Turisme massiu
Tot a punt per a la mobilització popular a Palma per posar límits al turisme

En el marc de la primera campanya interilles 'Canviem el rumb! Posem límits al turisme', aquest diumenge es farà una gran mobilització a Mallorca. Aplegarà gent de totes les Illes i s'espera que sigui històrica

20/07/2024 Política

Aquest diumenge, 21 de juliol, a les 19 hores s'iniciarà el recorregut, al Parc de les Estacions, d’una manifestació que omplirà els carrers més cèntrics de Palma fins a arribar al Passeig del Born. La manifestació partirà del Parc de les Estacions, anirà un tros per Avingudes per agafar el carrer de Sant Miquel, per passar per Plaça d’Espanya, Plaça de Cort, Palau Reial, Carrer Conqueridor fins a Plaça de la Reina des d’on entrarà al Born.

Entitats i veïns d'arreu de les Illes Balears fan feina des de fa mesos en «les demandes per posar límits no sols al turisme massiu, sinó a un procés de turistificació que ens ofega, ens condemna a l’empobriment i la precarització continuada de les nostres vides i a una degradació irreversible del territori i del patrimoni natural i cultural d’aquestes illes».

La convocatòria surt amb l’adhesió de 111 entitats, col·lectius i moviments socials, ecologistes, veïnals, sindicals, culturals, educatius, entre d’altres; que sumen arguments propis a aquest clam pel canvi de rumb a les nostres Illes.

Aquesta convocatòria és el resultat de mesos de feina en assemblees obertes impulsades per la plataforma 'Menys Turisme, Més Vida', que ha generat el desplegament d’assemblees i grups locals autònoms arreu de l’illa, i ha inspirat moltes altres iniciatives ciutadanes. Amb un calendari d’accions prèvies que tendrà continuïtat passada la manifestació i en el conjunt de les Illes, aquesta manifestació, en plena temporada turística, vol ser «un punt d'inflexió i l’inici d’una mobilització contínua al carrer, als centres de treball, als centres educatius, al món agrari, en el front de l’habitatge, amb la gent jove, per a la preservació del patrimoni natural i cultural, als barris i pobles, a cada lloc de cada illa fins a aconseguir canviar el rumb, fins a aconseguir abandonar aquest monocultiu turístic. El canvi que reclamam no és de tipologia de turista, anhelam un model econòmic just, igualitari, que atengui l'actual crisi ecològica i social».

Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  3. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  4. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  5. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  6. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  7. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  8. Èxit del seguiment de la vaga de Serveis Socials al Gironès
  9. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  10. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid