Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Turisme massiu
Tot a punt per a la mobilització popular a Palma per posar límits al turisme

En el marc de la primera campanya interilles 'Canviem el rumb! Posem límits al turisme', aquest diumenge es farà una gran mobilització a Mallorca. Aplegarà gent de totes les Illes i s'espera que sigui històrica

20/07/2024 Política

Aquest diumenge, 21 de juliol, a les 19 hores s'iniciarà el recorregut, al Parc de les Estacions, d’una manifestació que omplirà els carrers més cèntrics de Palma fins a arribar al Passeig del Born. La manifestació partirà del Parc de les Estacions, anirà un tros per Avingudes per agafar el carrer de Sant Miquel, per passar per Plaça d’Espanya, Plaça de Cort, Palau Reial, Carrer Conqueridor fins a Plaça de la Reina des d’on entrarà al Born.

Entitats i veïns d'arreu de les Illes Balears fan feina des de fa mesos en «les demandes per posar límits no sols al turisme massiu, sinó a un procés de turistificació que ens ofega, ens condemna a l’empobriment i la precarització continuada de les nostres vides i a una degradació irreversible del territori i del patrimoni natural i cultural d’aquestes illes».

La convocatòria surt amb l’adhesió de 111 entitats, col·lectius i moviments socials, ecologistes, veïnals, sindicals, culturals, educatius, entre d’altres; que sumen arguments propis a aquest clam pel canvi de rumb a les nostres Illes.

Aquesta convocatòria és el resultat de mesos de feina en assemblees obertes impulsades per la plataforma 'Menys Turisme, Més Vida', que ha generat el desplegament d’assemblees i grups locals autònoms arreu de l’illa, i ha inspirat moltes altres iniciatives ciutadanes. Amb un calendari d’accions prèvies que tendrà continuïtat passada la manifestació i en el conjunt de les Illes, aquesta manifestació, en plena temporada turística, vol ser «un punt d'inflexió i l’inici d’una mobilització contínua al carrer, als centres de treball, als centres educatius, al món agrari, en el front de l’habitatge, amb la gent jove, per a la preservació del patrimoni natural i cultural, als barris i pobles, a cada lloc de cada illa fins a aconseguir canviar el rumb, fins a aconseguir abandonar aquest monocultiu turístic. El canvi que reclamam no és de tipologia de turista, anhelam un model econòmic just, igualitari, que atengui l'actual crisi ecològica i social».

Valora
Rànquings
  1. Quan tot falla, no és casualitat
  2. L’ANC convoca un acte a Lledoners en suport a Pablo Hasél, cinc anys després del seu empresonament
  3. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  4. Comunicat de la CACGi davant de la sanció de 300 euros al seu coordinador per la manifestació de Sant Martí Vell
  5. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  6. 47è aniversari de l'assassinat de l'independentista Martí Marcó
  7. Sant Sebastià: Una reflexió pendent
  8. Filmin blanqueja la repressió i pren partit contra la llibertat
  9. Mig centenar de persones es planten a les oficines de Vandor per exigir la renovació dels contractes i denunciar lloguers il·legals
  10. La cloenda de l’exposició “Xirinacs 1975. La força de la noviolència” reivindica la vigència del seu llegat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid