Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLUITA INSTITUCIONAL
IPS-CUP anuncia l’impuls d’una consulta sobre habitatge a Salt

IPS-CUP ha fet balanç dels acords d’investidura i governabilitat del primer any de mandat i ha anunciat una nova iniciativa: l’impuls d’una consulta sobre l’habitatge a Salt.

16/07/2024 Política

Aquesta darrera setmana IPS-CUP ha reunit a la militància per a fer el balanç d’aquest primer curs polític. Arran de les eleccions municipals del 28 de maig de 2023 els partits de govern de l’anterior mandat (ERC i Junts) van perdre la majoria absoluta. L’aritmètica dels resultats permetia diverses opcions i no totes en la lògica de governs independentistes i “progressistes”. Com a IPS-CUP l’aposta ha estat sempre prioritzar el pacte amb les forces progressistes i independentistes que permetin desenvolupar una acció política que sigui coherent amb el seu projecte col·lectiu. En aquest sentit l’any passat es va arribar a una sèrie d’acords per a la investidura i la governabilitat. A la trobada amb la militància s’han compartit els progressos dels acords centrant-se en: la reducció dels costos de govern, el dret a l’aigua, el punt roig i negre, la defensa activa del català, el nou protocol d’actuació policial, la creació d’espais veïnals i l’acció climàtica.


Després de la valoració dels acords des d’IPS-CUP s’ha anunciat una nova iniciativa: l’impuls d’una consulta sobre habitatge a Salt. El plantejament de la campanya es tocar tres problemàtiques molt esteses arreu del país: 1) el preu excessiu del lloguer i la insuficiència de l’actual regulació d’aquest mercat; 2) les dinàmiques gentrificadores que ha provocat la proliferació de l’ús turístic de l’habitatge; 3) la creixent concentració de l’habitatge en mans de fons voltors, i els seus corol·laris, com són els habitatges buits o la primacia de l’ús especulatiu dels immobles, en detriment del seu ús natural. A la tardor s’anunciaran els avenços en relació a aquesta proposta.


L’acte de tancament del curs polític va acabar amb un sopar popular.

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  3. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  4. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  5. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  6. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
  7. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  8. La Comissió de la Dignitat convoca la 98a concentració a Via Laietana 43 en plena polèmica pel futur de l'edifici
  9. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  10. Ecologistes en Acció reclama un PLATER que prioritzi la biodiversitat, el sòl agrari i l'estalvi energètic
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid