Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLUITA INSTITUCIONAL
IPS-CUP anuncia l’impuls d’una consulta sobre habitatge a Salt

IPS-CUP ha fet balanç dels acords d’investidura i governabilitat del primer any de mandat i ha anunciat una nova iniciativa: l’impuls d’una consulta sobre l’habitatge a Salt.

16/07/2024 Política

Aquesta darrera setmana IPS-CUP ha reunit a la militància per a fer el balanç d’aquest primer curs polític. Arran de les eleccions municipals del 28 de maig de 2023 els partits de govern de l’anterior mandat (ERC i Junts) van perdre la majoria absoluta. L’aritmètica dels resultats permetia diverses opcions i no totes en la lògica de governs independentistes i “progressistes”. Com a IPS-CUP l’aposta ha estat sempre prioritzar el pacte amb les forces progressistes i independentistes que permetin desenvolupar una acció política que sigui coherent amb el seu projecte col·lectiu. En aquest sentit l’any passat es va arribar a una sèrie d’acords per a la investidura i la governabilitat. A la trobada amb la militància s’han compartit els progressos dels acords centrant-se en: la reducció dels costos de govern, el dret a l’aigua, el punt roig i negre, la defensa activa del català, el nou protocol d’actuació policial, la creació d’espais veïnals i l’acció climàtica.


Després de la valoració dels acords des d’IPS-CUP s’ha anunciat una nova iniciativa: l’impuls d’una consulta sobre habitatge a Salt. El plantejament de la campanya es tocar tres problemàtiques molt esteses arreu del país: 1) el preu excessiu del lloguer i la insuficiència de l’actual regulació d’aquest mercat; 2) les dinàmiques gentrificadores que ha provocat la proliferació de l’ús turístic de l’habitatge; 3) la creixent concentració de l’habitatge en mans de fons voltors, i els seus corol·laris, com són els habitatges buits o la primacia de l’ús especulatiu dels immobles, en detriment del seu ús natural. A la tardor s’anunciaran els avenços en relació a aquesta proposta.


L’acte de tancament del curs polític va acabar amb un sopar popular.

Valora
Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats a la 24a Marxa dels Vigatans
  5. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  6. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  7. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  8. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
  9. El Camp Nou s’omple d’estelades en resposta a l’agressió policial d’Elx
  10. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid