Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Renovables, així no!
La CUP registra una bateria de preguntes al govern en referència al vaixell Glomar Vantage i les seves tasques al Golf de Roses

La formació espera que el govern contesti ben aviat les preguntes per fer arribar tota la informació als ajuntaments, entitats com la Plataforma Contra el Macro Parc Eòlic Marí o Salvem l’Empordà i fer-les públiques: Qualsevol pas d’un projecte d’aquesta envergadura ha de ser clar i transparent i més amb els milions d’euros públics que volen gastar.

13/02/2024 Territori

Els diputat gironí, Dani Cornellà, registra preguntes al govern de la Generalitat arran de la preocupació generada als diferents municipis costaners de l’Alt Empordà per la nul·la transparència del govern en l’afer de l’aparició del vaixell Glomar Vantage al Golf de Roses.

 

La CUP, davant la preocupació que li han expressat ajuntaments, entitats i ciutadania, va registrar, el 25 de gener de 2024, una bateria de preguntes dirigides al govern perquè aquest aclareixi si ha contractat el vaixell Glomar Vantage, per quin import, per fer quins treballs i si te les autoritzacions pertinents per fer aquestes tasques.

La formació independentista denuncia que el departament no ha informat a les alcaldies i la ciutadania fins un mes desprès d’iniciar les prospeccions del vaixell. Ahir la secretària d’Acció Climàtica, Anna Barnadas, finalment va explicar que el vaixell va fer els estudis previs per poder tirar endavant el PLEMCAT, que costarà 80 milions d’euros públics.

Per això el diputat gironí, Dani Cornellà, ha manifestat “la indignació de les entitats, ajuntaments, veïns i veïnes davant l’aparició d’aquest vaixell sense que ningú dels pobles afectats en tingués coneixement. Aquesta és la transparència del govern? començar els estudis d’amagat! Quan coneixen perfectament l’oposició social, política i científica que te aquest projecte al Golf de Roses”

La CUP espera que el govern contesti ben aviat les preguntes per fer arribar tota la informació als ajuntaments, entitats com la Plataforma Contra el Macro Parc Eòlic Marí o Salvem l’Empordà i fer-les públiques: Qualsevol pas d’un projecte d’aquesta envergadura ha de ser clar i transparent i més amb els milions d’euros públics que volen gastar.

Valora
Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  3. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  4. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  5. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  6. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  7. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  8. Un llampegueig de la història de les germanes Serra
  9. 25 d'abril de 1707: 319 anys de resistència
  10. Sant Jordi per la Llengua mobilitzarà cinc ciutats sota el crit “És l’hora d’actuar pel futur del català”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid