Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Per la república
L’ANC exigeix un acord al Parlament que rebutgi els pactes amb l’Estat espanyol

L’Assemblea registra una petició al Parlament perquè la cambra catalana, amb majoria independentista, aprovi una resolució que redreci els pactes amb l’Estat espanyol i impulsi un pacte “per assolir l’aixecament de la suspensió de la DUI”.

09/11/2023 Política

Aquest migdia, la presidenta de l’Assemblea Nacional Catalana, Dolors Feliu, acompanyada de diversos secretaris nacionals, ha presentat una petició al Parlament de Catalunya per tal que el màxim òrgan de representació de la ciutadania catalana prengui decisions en favor de la independència i llibertat de Catalunya. 

L’Assemblea, tenint en compte el context present i que la majoria independentista al Parlament va investir l’actual president de la Generalitat amb el compromís de “culminar la independència del país”,  demana, en aquesta petició solemne a la cambra, aquestes tres iniciatives: 

– Que s’aprovi de forma immediata una resolució que impulsi un pacte per la independència per assolir l’aixecament de la suspensió de la DUI. 

– Que es voti el rebuig a pactes amb l’Estat espanyol que comporten la “normalització” de la situació a Catalunya sense assolir la independència. 

– Que es refermi el compromís amb l’1-O i amb la voluntat d’independència allí expressada. La independència com a objectiu per la llibertat de Catalunya i única manera d’acabar amb la repressió ara i en el futur. 

Un cop registrada la petició, Dolors Feliu, davant del Parlament de Catalunya, ha llegit el text davant d’un centenar de persones que mostraven banderoles amb el lema: “El pacte que vam votar: independència!”.  

Feliu ha defensat que els pactes per investir un president espanyol sempre són un parany perquè ens desvien de l’objectiu d’esdevenir un estat lliure: “Qualsevol pacte que no sigui per acordar la independència envia un missatge al món d’una Catalunya “normalitzada” i domesticada dins l’Estat espanyol”, ha assegurat. Per la presidenta de l’Assemblea, els acords, “que ens haurem d’estudiar bé”, han fet perdre l’oportunitat que hi havia de bloquejar la investidura fins que l’Estat espanyol no respecti el dret a l’autodeterminació. 

Valora
Rànquings
  1. Rafa Burgos trenca el silenci: la primera investigació crítica sobre “la Caixa” arriba a les llibreries
  2. Hi som: organitzar-nos i alçar-nos
  3. El migdia del 7-F: el sentit polític d’una protesta
  4. Llengua Morta debuta amb un single que reivindica llengua, País i futur
  5. El 7F, Poble Lliure reclama la independència per convicció i denuncia l’autonomisme per responsabilitat
  6. L’independentisme torna a omplir els carrers de Barcelona
  7. StopAgroparc denuncia una ofensiva judicial d’Ametller Origen contra l’ecologisme combatiu del Penedès
  8. 39 anys sense en Julià Babia "Nen"
  9. El vídeo d’“Amb el cor” del Correllengua Agermanat supera les 15.000 visualitzacions en menys d’una setmana
  10. Poble Lliure denuncia el “silenci còmplice” davant els casos de transfuguisme vinculats a Aliança Catalana
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid