Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Llibres
Edicions del 1979 publica "Els orígens del la postmodernitat", de Perry Anderson

Edicions del 1979 acaba d'anunciar la publicació del llibre Els orígens del la postmodernitat, de Perry Anderson, historiador i assagista anglès de qui s'ha traduït per primer cop una obre al català

06/11/2023 Lletres

El títol traduït per Edicions del 1979 està descrit com un llibre "punyent i rigorós", un assaig traça la gènesi, la consolidació i les conseqüències del concepte de postmodernitat: "Un recorregut intel·lectual apassionant que arrenca els anys trenta del segle XX a l’àmbit hispànic, continua amb els canvis de significat i d’ús del terme a finals de la dècada de 1970, quan es popularitza, i culmina amb els debats dels anys noranta. L’autor, un dels pensadors marxistes contemporanis més rellevants, ens ofereix una anàlisi històrica sobre els orígens de la postmodernitat."

L'editorial anuncia que el llibre analitza la postmodernitat ideològica i es responen les preguntes: "D’on prové la idea? Qui va ser el primer a concebre-la?, i a desenvolupar-la? Com han canviat els seus significats? A quins interessos serveix? Què passa amb l’art, el temps i la política en l’era de l’espectacle? Què ha acabat?, i què ha començat?"

L'autor

Perry Anderson (Londres, 1938) és historiador i assagista. Especialista en història intel·lectual, ha estat professor a la Universitat de Califòrnia (UCLA) i editor de la New Left Review, revista acadèmica d’arrel marxista anglosaxona. Ha escrit, entre d’altres, Passages from Antiquity to Feudalism (1974), Lineages of the Absolutist State (1974), Considerations on Western Marxism (1976), Arguments within English Marxism (1980), In the Tracks of Historical Materialism: The Wellek Library Lectures (1983), A Zone of Engagement (1992), The Origins of Postmodernity (1998), Spectrum: From Right to Left in the World of Ideas (2005), The H-Word: The Peripeteia of Hegemony (2017) i The Antinomies of Antonio Gramsci (2017).

Valora
Rànquings
  1. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  2. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. Poble Lliure i La Forja organitzen dos actes a Arbúcies i Girona amb motiu de la Diada
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. L’Assemblea Sobiranista reclama expulsar Aena dels aeroports de les Illes
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  9. L’ANC se suma a la concentració del 17-A per exigir la veritat sobre els atemptats
  10. Les entitats memorialistes recorren la declaració de Via Laietana 43 i exigeixen la fi dels usos policials
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid