Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El 8 de Març: "Vaga General per la coeducació"
07/02/2023 Gènere
Les estudiants dels Països Catalans anem a la Vaga General del 8 de març! Perquè si volem transformar radicalment la societat, caldrà transformar radicalment les aules. Perquè si volem construir una educació feminista, caldrà lluitar, avui i cada dia, per un model autènticament coeducador!

L'escola és un pilar del sistema. Una eina imprescindible per imposar-nos des de ben petites què és de nens i què és de nenes. Per imposar-nos què o qui ens ha d'agradar, de què haurem de treballar en un futur o quin paper haurem de jugar per la societat. Per imposar-nos què hem de ser i com.

És en aquesta educació on regna la competició i l'individualisme,on sembla que les dones no hem fet res important en la història i on els professors abusen del seu poder impunement. Aquesta, ha creat un món en el qual ens seguim llevant amb notícies esgarrifoses de feminicidis i violacions, o seguim sense poder avortar ni decidir lliurement sobre el nostre cos, pressionat per la indústria estètica i els rols de gènere.

Per tot això, reivindiquem la Coeducació com el model transformador que ens permetrà posar la primera pedra per construir una societat feminista. Un model que reconeix les opressions existents i com es reprodueixen en les aules, des de les més explícites -com les agressions o els continguts docents- fins les més subtils
-com la divisió sexual del treball o les dinàmiques sexistes i lgbtfòbiques-. Un model que fins i tot ha d'anar més enllà de les aules, a qüestionar i transformar com ens relacionem als patis i passadissos.

Per uns Països Catalans independents, socialistes i feministes. Per una educació alliberadora i crítica per la classe treballadora.

 

Valora
Rànquings
  1. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines respon a la denúncia rebuda per l'alcalde de Sant Martí Vell
  3. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  4. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  5. 80 anys de la 1a conferència del FNC a Dosrius a la casa pairal d'Esteve Albert el 1946
  6. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  7. El fil que no es pot trencar
  8. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  9. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  10. Mor la històrica militant independentista Blanca Serra i Puig
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid