Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
L'ex-batlle d'Argentona, inhabilitat per l'1 d'octubre

La jutgessa condemna Calvo a sis mesos d'inhabilitació i 4.500 euros de multa

18/11/2022 Drets i Llibertats

El Jutjat de Mataró ha condemnat l'exalcalde Eudald Calvo a sis mesos d'inhabilitació i a una multa de quatre mil cinc-cents euros per "desobediència greu" per la seva actuació durant el referèndum l'1 d'octubre a Argentona. En declaracions a Ràdio Argentona, Calvo ha lamentat que "la justícia espanyola torna a obsequiar-nos amb una sentència injusta".

Calvo té deu dies per decidir si presenta recurs al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. En cas de mantenir-se la inhabilitació, quedaria frustrada la seva intenció de presentar-se novament com a candidat a l'alcaldia, aquest cop per Junts. Per aquest motiu obre la porta a recórrer la sentència i avisa que no es planteja la possibilitat de renunciar a la seva carrera política, "és un motiu més per presentar-nos".

Per Calvo, el resultat del judici és una mostra que el diàleg amb l'estat espanyol no té sentit. "La gent que defensa la taula de diàleg hauria d'haver estat al judici. La fiscal va tenir una actuació semblant a la d'un guàrdia civil l'1 d'octubre", ha assegurat.

Calvo, que va ser batlle de la CUP del 2015 al 2019 i després per Unitat · Argentona per la República, va dimitir el març del 2020 després d’haver admès haver tingut actituds masclistes arran d’unes acusacions d’abusos sexuals, per les quals no hi ha denúncies als jutjats.

Valora
Rànquings
  1. Alacant no es toca, memòria, llengua i resistència
  2. Concentració a Barcelona contra l’ampliació de l’aeroport
  3. De la Franja a Alacant
  4. El poble valencià es mobilitza per la reconstrucció popular i per trencar el llegat colonial del Decret de Nova Planta
  5. Vallcarca en lluita davant el desnonament de 40 persones, 13 d’elles menors
  6. Decidim crida a l’autoorganització dels sectors combatius del territori
  7. SUMEM-CUP Banyoles denuncia la destrucció del patrimoni històric i cultural de la ciutat per deixadesa institucional
  8. "Cultura al carrer" alça la veu a la Festa Major de Sant Cugat per denunciar les traves a l'ús de l'espai públic
  9. 8a manifestació contra Mazón
  10. PP i VOX d'Alacant demanaran a les Corts Valencianes que la ciutat d’Alacant siga exclosa de la zona de predomini lingüístic
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid