Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Incendis forestals
Nou possible delicte d’Endesa: incendis causats per l’electrocució d’aus en les seves línies elèctriques

Ecologistes en Acció insta al jutjat de Vic, que instrueix la causa contra Endesa i els seus directius per delictes contra el medi ambient i la fauna, a ampliar la investigació per un possible delicte continuat d’incendi.

16/06/2022 Territori

L’equip jurídic d’Ecologistes en Acció de Catalunya ha documentat fins a 6 casos d’incendis forestals produïts a Catalunya provocats per l’electrocució d’aus en les línies elèctriques d’alta i mitjana tensió propietat d’Endesa (ara EDistribución Redes Digitales, SLU).

En tots els casos documentats, incendis produïts entre en el 31/07/2020 i el 21/09/2021 a Abrera, Sant Pere de Ribes, Calaf, Castelldefels, Torrelavit i Castellbell i el Vilar, els agents rurals han identificat que l’inici de l’incendi ha estat a causa de l’electrocució prèvia d’una au que, en caure a terra, amb el seu cos cremant, provoca l’incendi de la superfície on cau, normalment terreny de valor forestal o agrícola.

“Segurament -explica en Josep Hurtado, coordinador jurídic d’Ecologistes en Acció-, el nombre d’incendis que causen les línies elèctriques al nostre país és molt més elevat, aquests són els que s’ha pogut documentar. Però la immensa majoria, per sort, pel seu tamany passen desapercebuts i no es documenten, i d’altres -els que s’han propagat i han tingut efectes devastadors- no interessa que se sàpiga el motiu real”.

La importància i gravetat dels fets és tal que Ecologistes en Acció ja ha instat al Jutjat -aquest dijous ha lliurat l’escrit- per què s’investigui a aquesta companyia i els seus directius per un delicte continuat d’incendi, amb una possible pena de presó de fins a 5 anys, segons els efectes produïts.

Aquest possible delicte continuat d’incendi s’ha detectat a partir dels atestats incorporats a la causa en què Ecologistes en Acció s’ha personat com acusació popular. L’equip jurídic de l’organització recorda que Endesa i els seus directius ja estan sent investigats per un delicte contra la fauna i els recursos naturals, per la seva negativa reiterada a complir les normes de seguretat i fer la inversió necessària per protegir les seves línies elèctriques per evitar l’electrocució massiva d’aus.

L’entitat ecologista té actualment en marxa una campanya de microfinançament (#GoteoLesAus) en la Plataforma Goteo amb la qual busca suport econòmic per cobrir les despeses que comporta la seva personació a l’esmentat procediment penal.

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  3. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  7. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  8. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  9. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  10. Catorze Banderes Negres alerten de la degradació del litoral dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid