Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català
L'OCB demana una rectificació immediata al Govern de les Illes i espera que l'acreditació de coneixement del català es mantingui com a requisit

El Consell de Govern ha decidit que centenars de persones, que ara ocupen llocs de feina a les diferents administracions de les Illes Balears amb caràcter temporal, podran ser funcionaris de carrera o laborals fixs sense acreditar el requisit de català corresponent.

17/06/2022 Llengua

L’Obra Cultural Balear (OBC) espera una rectificació immediata del Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, que ha aprovat el Govern de les Illes Balears, en el qual es preveu l’exempció del requisit d’acreditació de coneixement de Català per als funcionaris interins que no el puguin presentar.

Segons l’OCB, aquesta previsió suposa una modificació per la porta de darrere de la legislació de Funció Pública en la matèria i dificulta l’exercici del dret d’opció lingüística dels ciutadans de les Illes Balears en la seva comunicació amb les administracions. L’OCB demana als partits del Pacte que rectifiquin i tramitin aquest decret llei al Parlament com a projecte de llei i hi presentin i aprovin una esmena que elimini aquest despropòsit.

L’OCB recorda que en la defensa de la llengua no es pot fer cap passa enrere I que les bones intencions s’han de demostrar amb fets.

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid