Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Any Fuster
La Comissió cívica del centenari de Joan Fuster reivindica la figura i el pensament polític de l’escriptor

L’espai presenta el seu web on inclou un apartat d'adhesions a un manifest commemoratiu

05/05/2022 Política

La Comissió cívica del centenari de Joan Fuster sorgeix amb la voluntat de desplegar propostes en el marc dels cent anys del naixement de Joan Fuster. L’espai reuneix un conjunt de persones provinents de diversos àmbits com el cultural, l’acadèmic o els moviments populars, que defensen la vigència de la seva figura des d’una perspectiva que integra la seva tasca com a escriptor i assagista de les seves idees polítiques.

Els seus integrants fa mesos que treballen en l’organització d’actes i iniciatives diverses, una feina que es pot veure reflectida al web anyfuster.cat, que permet estar al dia de l’actualitat de l’Any Fuster i que alhora també promou l’adhesió a un manifest commemoratiu. Sota el lema “Poble, País, Països”, la Comissió treballa per ampliar el contingut de la proposta oficial d’Any Fuster que du a terme la Generalitat, reflexionant també sobre la vigència i l’aplicació actual del pensament polític fusterià.

De cara a propers actes, des de la Comissió es fa una crida a participar a la manifestació unitària per la Diada Nacional del País Valencià, que enguany se celebra el 7 de maig a Castelló amb l’objectiu de rememorar una cita històrica on l'escriptor Joan Fuster va pronunciar un dels seus discursos més reconeguts en defensa de la llengua.

L’Any Fuster és una oportunitat per poder popularitzar al màxim el seu pensament, per constatar que les tesis fusterianes són tan vàlides com quan es van formular. I aquesta és l’essència de la Comissió: promoure la reivindicació del Fuster que va desenvolupar una proposta política i cívica per apuntalar la consciència lingüística i va donar condició de possibilitat a la construcció nacional d’uns Països Catalans.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  4. La vaga de les biblioteques de Barcelona continua sense resoldre's més de dos mesos després del seu inici
  5. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  6. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  7. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  8. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  9. Mor Josep Vilarasau i Salat
  10. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid