Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Explosió Capità Arenas
El periodista Santiago Vilanova sempre ha defensat que la causa va ser el gas natural per la seva deficient implantació a la ciutat

Tal com explica avui Televisió espanyola, fent memòria 50 anys després d'aquella tràgica nit que van morir 18 persones.

06/03/2022 Política
L'explosió de Capità Arenas L'explosió de Capità Arenas
La informació de Televisió espanyola també es fa ressò del llibre de de Santiago Vilanova,  L'explosió de Capità Arenas , "El periodista Santiago Vilanova, que va ser al lloc dels fets des del primer moment i ha estudiat el cas durant anys, publicà un assaig el 2020 explicant com la premsa franquista va amagar la causa de l'explosió, perquè tant el poder establert com els que es preparaven per a l'arribada de la democràcia hi veien una excel·lent font de negoci i de poder.

El 29 d'octubre d'aquell fatídic any 1972 va explotar un altre edifici, al carrer Rajolers, que llavors es deia Ladrilleros. Hi van morir 14 persones. Ja ningú no va dubtar que el gas n'era el responsable. Segons apunta Vilanova, la causa de l'explosió va ser la conversió del gas ciutat a gas natural, que va fer una empresa estrangera, i que Catalana de Gas va aconseguir que tirés endavant gràcies a l'acord amb els ministres franquistes que n'eren partidaris.

Entre 1972 i 1973 van morir per explosions de gas a la ciutat de Barcelona 37 persones. Els responsables dels canvis dels sistemes de gas, fossin o no responsables de tots els sinistres, mai no van ser condemnats". 

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  4. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  5. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  6. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  7. L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»
  8. El Sindicat de Llogateres es concentrarà demà per evitar el desnonament d'una família del carrer Marina de Barcelona
  9. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  10. El Sindicat d'Habitatge Socialista denuncia un nou cas de turistització al Bloc Muntaner de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid