Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Dinar a la Piazza Navona
30/03/2022 Hemeroteca
Des de Girona s’havia posat de moda fa més d’una dècada agafar un low cost a Vilobí i arribar-se fins a la Piazza Navona a dinar, passejar la cultureta pels voltants i tornar a casa a explicar l’aventura romana amb despreocupada inconsciència: aquelles meravelloses oportunitats de la globalització infinita, miratge de nou-rics! M’hi fa pensar la interessant entrevista que publicava ahir aquest diari a Antonio Turiel, investigador de l’Institut de Ciències del Mar del CSIC i persistent defensor que la humanitat ha d’avançar cap al decreixement perquè el consum desaforat destrossa el planeta i perquè els recursos energètics i alimentaris són limitats encara que no s’hagués produït la invasió a Ucraïna que ens ensenya les orelles de l’escassetat; no cal dir que hi ha poblacions que conviuen o malviuen o moren per la manca de productes bàsics i en bona part per l’espoli a què els sotmetem: aquells invisibles perdedors o pàries de la globalització! (Bauman). Turiel adverteix que cal reformar radicalment el sistema financer i el model de producció i consum, i l’Agència Internacional de l’Energia proposa deu mesures d’estalvi per abaixar el dispendi de petroli, entre les quals hi ha reduir la velocitat dels vehicles, limitar el seu accés a les ciutats, promoure el transport públic i els trens d’alta velocitat, prohibir viatges de negocis en avió si existeixen alternatives. Mentrestant, resulta que el gas que Europa comprarà als EUA s’extreu via fracking –elevat impacte ambiental– i es transporta en vaixells metaners –emissions d’efecte hivernacle–. Sabrem virar? Per la força els pengen!
Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  5. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  6. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  7. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  8. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  9. Polèmica pel pregó de Saúl Craviotto a Lleida pel seu suport al 155 i la seva vinculació amb la Policia Nacional espanyola
  10. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid