Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català
La CUP-NCG insta al Govern a convocar el Pacte Nacional per la Llengua Catalana

La moció presentada al Parlament vol protegir la llengua davant la creixent minorització del català

06/10/2021 Llengua
La CUP-NCG ha presentat una moció al Parlament de Catalunya que insta al Govern de la Generalitat a convocar el Pacte Nacional per la Llengua Catalana a Perpinyà, en un termini màxim de tres mesos, i a fer-ho amb participació de la societat civil i les entitats culturals de tot l’àmbit territorial dels Països Catalans amb l’objectiu que el català deixi de ser una llengua minoritzada i passi a tenir un status de normalització real.

La diputada Dolors Sabater ha afirmat que “cal convocar el Pacte Nacional immediatament per fer front a l’emergència que viu el català i a actuar amb contundència contra l’ofensiva recentralitzadora de l’estat espanyol”.

La candidatura proposa que el Pacte Nacional per la Llengua Catalana es reuneixi per primer cop a l’escola pública Arrels, a Perpinyà, que veu actualment amenaçat el seu treball d’immersió lingüística per la voluntat del govern francès de tombar l’anomenada Llei Molac.

La moció també insta al govern de la Generalitat a vetllar amb totes les eines de què disposi per combatre els marcs estatals que actuen com a obstacles per a la normalització de la llengua catalana, entre les quals instar al govern de l’Estat espanyol a modificar o derogar totes aquelles lleis, decrets, ordres ministerials, resolucions i altra normativa que imposa o afavoreix el castellà per davant del català perquè garanteixin una situació d’equilibri lingüístic.

A més, el text exigeix a la Generalitat el compliment urgent de totes les lleis i acords aprovats al Parlament de Catalunya en relació a la protecció i ús de la llengua catalana i aranesa a l'Aran.

La diputada ha destacat que aquesta moció impulsa un compromís, sumat a la Proposta de Resolució aprovada al Debat de Política General, on es proposava un pla d'emergència amb mesures per garantir l'accés a la llengua, i a diverses Propostes de Resolució que s'aniran presentant a les diverses comissions, i que és un primer pas per atendre la greu emergència lingüística actual.

La moció destaca també la voluntat de modificar el projecte de llei sobre l’Audiovisual i a sol·licitar l’oficialitat del català a la Unió Europea.

Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  3. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats a la 24a Marxa dels Vigatans
  4. Cent vint-i-cinc anys del primer Onze de setembre combatiu
  5. Tornen a destrossar el monument a la Sardana de Montjuïc, un símbol de la cultura catalana
  6. El Camp Nou s’omple d’estelades en resposta a l’agressió policial d’Elx
  7. Contra l’idealisme relativista: nació i classe
  8. Les biblioteques de Barcelona tanquen l’estiu de vaga denunciant «repressió sindical» i exigint dimissions
  9. Valls commemora els 50 anys de la Marxa de la Llibertat
  10. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats pels seus anys de militància independentista i compromís social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid