Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Finançament
Presenten en el Congrés dels Diputats un informe sobre l'empobriment valencià

L'objectiu és explicar el problema valencià a diputats i diputades de diverses formacions, per a generar sinergies a favor d'una reforma del finançament autonòmic

21/06/2021 Política

L'entitat ciutadana Decidim ha elaborat un informe sobre l'empobriment valencià l'any 2020, en el qual s'expliquen els greuges comparatius respecte a la resta de l'estat i les conseqüències socials per a 5 milions d'habitants. Com a dada significativa, el País Valencià acumula un deute il·legítim de 50.000 milions d'euros, totalment impagables, però que llastren totes les polítiques econòmiques.

Aquesta acció s'emmarca en la llarga campanya de l'entitat per a denunciar l'infrafinançament valencià i els efectes nocius per al conjunt de la població.

La coordinadora de Decidim, Zahia Guidoum, ha declarat:

"Volem generar consciència sobre un problema estructural, que genera grans injustícies cap al poble valencià, que és l'única comunitat pobra, no sols d'Espanya, però també a nivell europeu, que paga com si anara rica. El 25% del nostre pressupost, ara mateix, amortitzarà un deute il·legítim que ens deixa sense capacitat per a atendre correctament les profundes necessitats socials del nostre poble. Aqueix és el missatge que volem transmetre. Això no va de números, va de persones".

L'acte serà el dia 22 a les 11.30 h, a la sala Clara Campoamor del Congrés i comptarà amb la participació de la diputada per Castelló, Marisa Saavedra, el diputat i president de la Comissió de Pressupostos del Congrés Txema Guijarro, la coordinadora de Decidim, Zahia Guidoum, el portaveu de la plataforma ciutadana Crida pel Finançament, Antoni Infante i el coordinador d'economia Decidim Xavier Tarazona.

L'acte comptarà amb representants de gran part de l'arc parlamentari.

Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  5. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  6. Contra l’idealisme relativista: nació i classe
  7. Les organitzacions de l’Esquerra Independentista convoquen la Diada al Camp sota el lema «Som un poble en lluita per una terra lliure»
  8. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats pels seus anys de militància independentista i compromís social
  9. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  10. Valls commemora els 50 anys de la Marxa de la Llibertat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid