Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Infraestructures
La CUP reclama la recuperació de la via en desús Tarragona-Salou-Cambrils per al TramCamp

La candidatura reivindica que no s’ha fet un procés participatiu a laredacció del projecte i exigeix una connexió real de tot el territori

26/04/2021 Política
Les CUP del Camp han donat a conèixer aquest matí les seves al·legacions al desplegament de la infraestructura TramCamp, el projecte de tren-tramvia al Camp de Tarragona impulsat per la Generalitat. Tot i que consideren com “molt positiva” la creació d’una xarxa de transport públic en l’àmbit territorial, destaquen que el projecte “va molt tard i segueix tenint deficiències i mancances importants” i lamenten que no s’hagi dut a terme un procés participatiu per a la seva redacció. La CUP ha incorporat el compromís per desplegar aquest projecte en la segona tongada de negociacions amb ERC per millorar l’acord.

Una de les reivindicacions que més s’evidencia des de la Candidatura és que s’aprofiti la via en desús Tarragona-Salou-Cambrils, “que va deixar sense servei les poblacions de Salou i Cambrils”. La formació alerta del gran volum de gent que ha passat al transport de carretera arran la supressió de la via. A més, asseguren, “per aquesta via es solucionaria el problema de sobresaturació de la via Tarragona-Reus, s’evitarien retards en el servei i possibilitaria un ample internacional en tota la xarxa de tramvia del Camp de Tarragona”.

D’altra banda, reclamen considerar el traçat per la N-340 per tal de donar servei als barris de ponent de Tarragona. En aquest sentit, la formació cupaire posa de relleu la necessitat d’una mobilitat quotidiana àgil, democràtica, eficient i respectuosa amb el territori.

L’ample de via estàndard internacional és una altra de les reivindicacions que tant la PTP com la CUP han al·legat al projecte. Laia Estrada, diputada de la CUP al Parlament, explica que l’ample internacional suposa un menor soroll, una millor integració urbana i menors costos de manteniment”. D’altra banda, precisa, “l’ample ibèric suposa un sobrecost i només existeix un model de tren-tramvia amb aquest ample: el de Cadis i està en prova”.

Finalment la CUP alerta sobre les consideracions de l’hidrogen verd, especialment en el “fenomen trampa” manifestat per diferents entitats mediambientals, com ara el GEPEC-EdC. En aquest sentit la Candidatura manifesta certs dubtes en la seva implementació massiva i recorda que el sistema comporta certs riscos per a la salut mediambiental i sostenible del territori.

Valora
Rànquings
  1. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  2. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  3. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora un retrat calidoscòpic"
  4. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  5. El veïnat i l’ANC de Sant Just Desvern mantenen la mobilització davant la inacció del govern municipal sobre l’agressió policial
  6. Pensar i fer (4). El joc institucional
  7. Manifestació a Alacant: “Defensem la llengua, Som País Valencià”
  8. La lluita contra l’especulació urbanística que amenaça el jardí històric de Ca l’Arnús Badalona
  9. La Fundació Reeixida presenta a Rubí, el llibre: Una Vida per Catalunya, de Jaume Martínez Vendrell
  10. Pensar i fer (3). Història i potencialitat de la lluita nacional-popular
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid