Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Investidura
CxR veu l'acord com a "mostra de la voluntat d'avançar en direcció a l'establiment d'un nou full de ruta" cap a la independència

Aposta per "adequar el Consell per la República per que sigui l’eina comuna de tot el moviment independentista i avançar en aspectes poc o gens recollits per l'acord com: les polítiques d'igualtat de gènere, la defensa de la llengua o l'atur juvenil"

25/03/2021 Política

Constituents per la Ruptura (CxR), entitat que forma part de la CUP-UNCPG, ha valorat "molt positivament" l'acord d'investir ERC, "ens felicitem pel resultats de la votació que ratifica l'acord entre CUP-Guanyem i ERC!", remarca la formació.

Diuen que l'acord "mostra la voluntat d'avançar en direcció a l'establiment d'un nou full de ruta de totes les forces que lluitem per la República catalana, tot i que entenem que aquest acord és un punt de partida i no un final de trajecte".

També permet centrar el focus en els dos principals eixos que han de servir per donar l'empenta necessària vers "la ruptura amb el Règim del 78 i la sobirania plena: el dret a l'autodeterminació i les polítiques socials i de rescat ciutadà".

Tanmateix, CxR remarca que és urgent una taula de treball de totes les forces rupturistes que no se centri només en pactes de governabilitat sinó "en crear les eines i les bases per a l'embat democràtic de ruptura".

En aquesta línia considera que l'acord és millorable i anima a totes les parts a millorar-ho en relació  a "donar protagonisme al debat constituent i a la participació ciutadana en la construcció del model de país que volem".

Així com "adequar el Consell per la República per que sigui l’eina comuna de tot el moviment independentista i avançar en aspectes poc o gens recollits per l'acord com: les polítiques d'igualtat de gènere, la defensa de la llengua o l'atur juvenil".

I també en "crear estructures de transparència, participació ciutadana i control democràtic respecte a les decisions importants del proper govern".

CxR considera "aquestes propostes assolibles, i creiem imprescindible la unitat estratègica de tot el món independentista vers una sobirania rupturista, cap a una República catalana al servei de les classes populars".

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  2. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  3. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  4. L'OJS convoca una manifestació juvenil el 7-N per denunciar la precarietat i preparar la vaga general
  5. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  6. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  7. Estat Català publica les biografies de 120 participants en els Fets de Prats de Molló
  8. El Sindicat de Llogateres reforça la mobilització per l'habitatge en el camí cap a la vaga general
  9. La CUP exigeix responsabilitats per l'incendi a l'Albera i reclama el tancament de la base militar de Sant Climent Sescebes
  10. Llibertat.cat, vint anys amb veu pròpia
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid