Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
14-F
La CUP-UNCPG reivindica que cal una millora del transport públic

La candifatura juntament amb la formació municipalista Sumem Banyoles, ha reivindicat un transport públic de qualitat que sigui una alternativa al transport privat i sostenible.

04/02/2021 Territori

El transport públic té un pes important en la mobilitat, però amb una major concentració a les àrees metropolitanes, tot i que sense oferir-se un servei adequat i amb una accessibilitat molt desigual i discriminatòria entre municipis (com en el cas de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, l’AMB), o per a un transport interurbà per unir capitals.

Més enllà, en territoris de menor densitat poblacional la oferta és residual i utilitzada per usuaris captius per manca de recursos o limitacions físiques. Aquesta oferta està motivada sovint per un regulatori que exigeix una oferta mínima, i per uns interessos empresarials derivats del model de concessions opaques més preocupades per moure ferralla que per oferir un bon servei als usuaris, que les fa poc competitives i mal connectades.

El transport públic és una de les principals problemàtiques a les comarques gironines, el model actual és insuficient i cal apostar per un model sostenible.Dani Cornellà, cap de llista per la demarcació de Girona, ha reivindicat que la xarxa de transport públic és totalment deficient, que no respon a la necessitat dels veïns i que genera que la població es desplaci amb vehicle privat. Montserrat Vinyets ha denunciat que aquest darrer fet s'agafa com a motiu per augmentar les infraestructures viàries que no fan més que potenciar la destrucció del territori i el model de transport privat.

Non Casadevall ha criticat l'actual gestió del govern municipal que tot i tenir una taula de mobilitat no s'ha posat en marxa i no està en ple funcionament. També ha denunciat el projecte de la urbanització del carrer Divina Pastora i ha reivindicat la municipalització de serveis com la recollida de deixalles i l'aigua, que actualment està en mans de Santi Vila.

A més, la candidatura municipalista Sumem Banyoles ha mostrat suport públicament a la candidatura encapçalada per Dolors Sabater per a les eleccions al Parlament del 14F.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  6. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  7. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  8. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid