Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
14-F
La CUP aposta per l’economia social i solidària com a concepte clau en un nou model socioeconòmic que posi la vida i les cures al centre.

Els anticapitalistes reivindiquen la democràcia econòmica, la propietat col·lectiva dels mitjans de producció, el consum i l’estalvi, la limitació del lucre, el servei a la comunitat o la localització econòmica com a valors que comparteixen amb l’ESS.

05/02/2021 Drets i Llibertats

Des d’Arbeca, la CUP posa sobre la taula la necessitat d’un nou model socioeconòmic que posi la vida al centre i això passa per bastir una economia plural a través d’un model triangular entre les cooperatives de l’economia social i solidària, el control públic dels sectors essencials i la planificació i la participació de les treballadores i els moviments socials.

Apunten que la crisi de la Covid-19 obliga a repensar el capitalisme en favor de principis de l’Economia Social i Solidària com la democràcia econòmica, la propietat col·lectiva dels mitjans de producció, el consum i l’estalvi, la limitació del lucre, el servei a la comunitat o la localització econòmica. 

Per rellançar un Nou Model Econòmic postcoronavirus caldrà una forta inversió econòmica des de les institucions o la banca pública, organisme que també proposen crear des de la CUP, a la vegada que exigirà una forta implicació de l’Economia Social i Solidària catalana en la definició d’aquest nou model.

L’Economia Social i Solidària no es pot entendre com un fet aïllat de les polítiques econòmiques del sector públic, sinó que ha de servir com a eina per acompanyar el reforç del sector públic i la democratització de l’economia productiva. En aquesta planificació econòmica, les finances ètiques i solidàries han de contribuir, amb la banca pública catalana, a un nou sistema financer orientat a les persones i al teixit productiu. 

Valora
Rànquings
  1. Hi som: organitzar-nos i alçar-nos
  2. Rafa Burgos trenca el silenci: la primera investigació crítica sobre “la Caixa” arriba a les llibreries
  3. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  4. 200 professors d’arreu del món reclamen la llibertat de Pablo Hasél
  5. Llengua Morta debuta amb un single que reivindica llengua, País i futur
  6. Poble Lliure denuncia el “silenci còmplice” davant els casos de transfuguisme vinculats a Aliança Catalana
  7. El vídeo d’“Amb el cor” del Correllengua Agermanat supera les 15.000 visualitzacions en menys d’una setmana
  8. L’independentisme torna a omplir els carrers de Barcelona
  9. StopAgroparc denuncia una ofensiva judicial d’Ametller Origen contra l’ecologisme combatiu del Penedès
  10. 39 anys sense en Julià Babia "Nen"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid