Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
14-F
La CUP aposta per l’economia social i solidària com a concepte clau en un nou model socioeconòmic que posi la vida i les cures al centre.

Els anticapitalistes reivindiquen la democràcia econòmica, la propietat col·lectiva dels mitjans de producció, el consum i l’estalvi, la limitació del lucre, el servei a la comunitat o la localització econòmica com a valors que comparteixen amb l’ESS.

05/02/2021 Drets i Llibertats

Des d’Arbeca, la CUP posa sobre la taula la necessitat d’un nou model socioeconòmic que posi la vida al centre i això passa per bastir una economia plural a través d’un model triangular entre les cooperatives de l’economia social i solidària, el control públic dels sectors essencials i la planificació i la participació de les treballadores i els moviments socials.

Apunten que la crisi de la Covid-19 obliga a repensar el capitalisme en favor de principis de l’Economia Social i Solidària com la democràcia econòmica, la propietat col·lectiva dels mitjans de producció, el consum i l’estalvi, la limitació del lucre, el servei a la comunitat o la localització econòmica. 

Per rellançar un Nou Model Econòmic postcoronavirus caldrà una forta inversió econòmica des de les institucions o la banca pública, organisme que també proposen crear des de la CUP, a la vegada que exigirà una forta implicació de l’Economia Social i Solidària catalana en la definició d’aquest nou model.

L’Economia Social i Solidària no es pot entendre com un fet aïllat de les polítiques econòmiques del sector públic, sinó que ha de servir com a eina per acompanyar el reforç del sector públic i la democratització de l’economia productiva. En aquesta planificació econòmica, les finances ètiques i solidàries han de contribuir, amb la banca pública catalana, a un nou sistema financer orientat a les persones i al teixit productiu. 

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  3. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  4. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  5. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  6. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora, un retrat calidoscòpic"
  7. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  8. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  9. L’ONU avala el pla d’autonomia del Marroc pel Sàhara Occidental i encén la resposta del Front Polisario
  10. 50 anys respirant tòxics i escoltant excuses
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid