Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria
Ha mort als 86 anys Carles Alabart Pau, resistent del FNC històric
14/02/2021 Història

Divendres passat va morir Carles Alabart Pau, als 86 anys d'edat.

Alabart Va formar part de l’equip de pas clandestí de fronteres vinculada a la resistència del Front Nacional de Catalunya (FNC) des del 1965 fins el 1971. Havia estat el secretari de la Societat Catalana de Geografia i impulsor, entre altres, del Congrés de Cultura Catalana.

Una imatge d'aquests passos clandestins són la fotografia, d’esquerra a dreta: Xavier Margais, Carles Alabart i Iridi Casanova. En aquella ocasió traslladaven exemplars de la biografia Francesc Macià. President de Catalunya de 1968, editada per Manuel Viusà a París.

Valora
Rànquings
  1. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  2. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  3. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  4. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  5. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  6. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  7. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  8. La maldat com a bandera
  9. Entitats ecologistes denuncien una “campanya de criminalització” contra Collserola
  10. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid