Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
14-F
Constituents per la Ruptura (CxR) aposta perquè la CUP-Guanyem assumeixi tasques de govern

L'organització que forma part de la candidatura CUP-Guanyem, celebra la victòria de les forces rupturistes en les eleccions de diumenge passat

19/02/2021 Política
Constituents per la Ruptura Constituents per la Ruptura

Constituents per la Ruptura (CxR) aposta perquè la CUP-Guanyem assumeixi tasques de govern que permetin avançar en les propostes de rescat social i de lluita contra la repressió en un full de ruta compartit cap a la República catalana, segons un comunicat fet públic aquesta tarda, encapçalat amb la pregunta "14F, ARA QUÈ?"

Puntualitzen que "la falsa disjuntiva entre dreta i esquerra que fan determinats grups autoanomenats “progressistes” (blanquejant el PSC-PSOE, partit reaccionari, monàrquic i del 155) pretén anul·lar la lluita vers la ruptura i la revolució democràtica que representa el procés d’independència de Catalunya".

CxR és una organització que forma part de la candidatura CUP-Guanyem, celebra la victòria de les forces rupturistes en les eleccions del dia 14 de febrer. Considera que a Catalunya, "la ruptura només està representada pel moviment republicà independentista". Entenen per forces rupturistes aquelles que cerquen la fi del règim autoritari i postfranquista del 78.

En aquesta línia, assenyala que "avançar cap a la ruptura requereix acomplir uns eixos imprescindibles a escala social i política: prioritzar la salut, el rescat social, la recuperació de les lleis socials vetades, la transparència en la gestió, la sobirania energètica i la sostenibilitat, l’avenç en la participació ciutadana i un canvi en la política de seguretat que posi fi a la repressió i que porti a un control realment democràtic dels Mossos".

En relació amb la seguretat i la fi de la repressió és "absolutament imprescindible" puntualitzen "posar sobre la taula de negociació rupturista per entrar a govern determinats temes (reclamats des de fa molt de temps per plataformes i xarxes solidàries) com ara la prohibició de les bales de foam, nous protocols d'actuació policial, la dissolució de les BRIMO i ARRO, etcètera.

Valora
Rànquings
  1. Convoquen una manifestació i concentració a Reus per la Vaga General per Palestina
  2. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  3. 85 anys de l’afusellament del president Lluís Companys
  4. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
  5. Plataforma per la Llengua reclama una hora més de català a batxillerat i obre un manifest per recollir suports
  6. 80 anys de l'apel·lació dels catalans a les Nacions Unides
  7. Més de dues-centes persones reclamen la reobertura del Camí de Ronda entre Garbet i Cala Port Joan
  8. "Memòria del fang": la mirada col·lectiva que rescata l’esperança entre les ferides de la DANA
  9. “Acabar la feina començada”: la Columna del 27 d’Octubre fa una crida a culminar el camí de la República
  10. La crisi de TV3, símptoma d’una desconnexió creixent dels mitjans públics catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid