Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
14-F
La CUP proposa una alternativa al turisme de sol i platja

La formació afirma que el macro projecte del BCNWorld forma part d’aquest model turístic obsolet

30/01/2021 Política

La candidatura vol iniciar un nou cicle encarat a desplegar polítiques de dinamització turística, plantejades des d’una lògica de desenvolupament local autocentrat i com un sector més dins d’una economia local i territorial diversificada. Ho han explicat aquest matí a Vila-seca, en una roda de premsa amb Laia Estrada, cap de llista per la circumscripció de Tarragona, Edgar Fernàndez, número dos, i Eloi Redon, del Grup de Treball del BCNWolrd.

Eloi Redon han posat sobre la taula que, malgrat i la imatge del turisme com a generador de riquesa, “els municipis hiperturistificats com Salou, Cambrils o Vila-seca presenten rendes per càpita un 30 i un 40% inferiors a la mitjana catalana”. Per això la CUP-G proposa posar límits a l’expansió del turisme evitant la saturació dels recursos turístics, “respectant sempre la capacitat de càrrega dels espais i aplicant mesures correctores per combatre l’estacionalitat”.

Laia Estrada ha defensat l’aposta per un turisme de natura lligat al respecte, coneixement i recuperació dels ecosistemes litorals mediterranis “incloent zones dunars però també ecosistemes submarins com els prats de posidònia com a element d'adaptació i mitigació dels efectes del canvi climàtic sobre les nostres costes”. En aquest sentit, Estrada ha explicat que cal prioritzar el turisme – local – cultural i de natura, “per davant d’altres tipus de turisme depredadors com el de sol i platja o el de compres i casinos com a forma de posar en valor el territori i la seva gent".

Per això mateix, Edgar Fernández ha insistit en que es desisteixi definitivament del projecte del BCNWolrd afirmant “que és un model turístic obsolet i nociu pel territori”. Fernández ha recordat que la setmana passada van portar a l’Oficina Antifrau les presumptes irregularitats del Govern de la Generalitat en l’impuls del macrocomplex d’oci BCNWorld, que s’ubicaria entre Vila-seca i Salou.

Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  4. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  5. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  8. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  9. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  10. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid