Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
en defensa del territori
Els regidors de Prat en Comú, PSC i POdemos tomben la moció de la plataforma "Ni un pam de terra"

Una moció per preservar els camps de l'ARE Sud on s'instava a la Generalitat a modificar el Pla Director Urbanístic d’aquesta Àrea Residencial Estratègica.

14/01/2021 Territori

Els regidors del Prat en Comú, PSC i Podemos van votar en contra de la moció presentada per la plataforma ecologista Ni un pam de terra per frenar el projecte urbanístic ARE Eixample Sud. Un text que proposava frenar la construcció de centenars de pisos a la zona agrícola que hi ha entre el barri de la Barceloneta i l’inici de la zona protegida del Delta del Llobregat. A favor de la moció van votar els regidors d'ERC i Ciudadanos.

Els portaveus de l’entitat van defensar que “el Delta no pot suportar més creixement”, ja que aquest projecte suposarà “la pèrdua d’un 14% de sòl agrícola” actiu, vital per mantenir l’activitat dels pagesos a la ciutat i garantir la sobirania alimentària del Prat i de la resta de l’àrea metropolitana. A més, estan a tocar dels terrenys de protecció de la Unió Europea per diferents espècies d’aus. 

Paral·lelament al Ple, la plataforma havia convocat una concentració davant de l'Ajuntament que va aglutinar desenes de persones.

Valora
Rànquings
  1. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  2. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  3. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  4. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  5. 89a concentració a Via Laietana 43 per exigir un centre de memòria i denunciar la repressió
  6. L’Assemblea Pagesa de Catalunya es presenta per primera vegada a les eleccions agràries
  7. Presenten la versió digital del Direlex, una eina amb més de 18.000 recursos lèxics per revitalitzar el català
  8. L’home que intentà alliberar Lluís Companys
  9. Tossudament alçats!
  10. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid