Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1927- Judici a París dels independentistes catalans detinguts a Prats de Molló

1927- Judici a París dels independentistes catalans detinguts a Prats de Molló

20/01/1927 Tal dia com avui

El 20 de gener de 1927 començà el judici a París dels independentistes catalans detinguts a Prats de Molló. El 15 de novembre de 1926 els conjurats d'Estat Català detinguts arran dels Fets de Prats de Molló arribaren al Palais de Justice de París des de Perpinyà, on havien estat empresonats (el 15 de novembre va començar un empresonament de 2 mesos a la presó de La Santé).

Del poc més d'un centenar de detinguts, al judici que s'obrí el 20 de gener de 1927 només se'n van jutjar 18, d'entre els quals destacava el seu cap, Francesc Macià, qui es féu responsable de tot i n'exculpà la resta.

Defensats per Henri Torrès, el procés tingúe un gran ressò mediàtic, raó per la qual Macià es guanyà la simpatia de l'opinió pública francesa i el suport de personalitats com Paul Valéry o la comtessa de Noailles.

Finalment se'ls condemnà a dos mesos de presó per tinença il·lícita d'armes, una multa i l'expulsió de França; com que ja havien complert la pena de presó en preventiva foren alliberats i expulsats a Bèlgica. Un d'aquests exiliats (Francesc Català i Serra) va acabar morint el 28 de juny del 1927 a Brussel·les.

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  3. Hi som. Pengem l’estelada al balcó!
  4. Risc més esforç és igual a riquesa?
  5. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  6. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  7. Es reprenen les concentracions davant de la comissaria de Via Laietana 43
  8. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  9. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  10. Carme Travesset recorda Blanca Serra al Fossar de les Moreres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid