Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1926 Destitució de la Junta del Col·legi d'Advocats per redactar en català

1926 La Junta del Col·legi d'Advocats de Barcelona és destituïda per ordre governamental per publicar una llista en català

06/03/1926 Tal dia com avui

Per ordre governativa és destituïda el 6 de març la Junta del Col·legi d’Advocats de Barcelona, acusada de negar-se a publicar en espanyol la llista dels advocats. La Junta destituïda difon una circular en la qual justifica i ratifica la seva actitud; el president de l’Audiència els invita a rectificar i a fer una declaració d’acatament al règim. Els membres de la Juanta s’hi neguen; com a conseqüència són empresonats, i posteriorment exiliats, Ramon d’Abadal, Francesc Ripoll, Albert Bastardas, Manuel Carrasco i Formiguera, J. Barbey i Prats, Casimir Casagran, Blajot, Duran i Balada.

Durant el febrer havia estat clausurada també per ordre governativa l’Associació d’Empleats de l’Ajuntament.

Posteriorment, el 18 de març un Reial Decret estableix les sancions que seran imposades als qui es resisteixin a usar l'espanyol. El 23 de març és processat Albert Bernis perquè no ha acceptat de formar part de la nova Junta del Col·legi d’Advocats de Barcelona.

Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  4. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  5. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
  6. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  7. El Govern blinda 1.700 pisos com a parc públic en una victòria històrica de les llogateres
  8. Salvador Vergés i Tejero guanya el 18è Premi Helena Jubany amb el relat Mosca morta
  9. LA CUP exigeix a ERC, Junts i PSC que deixin de “jugar amb la mobilitat” de les Terres de l’Ebre
  10. Gran acte de suport dissabte 29 a l’Hospitalet de Llobregat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid