Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
repressió
Mireia Boya a judici per desobediència en relació a l'1-O

També seran jutjats, Anna Simó (ERC), Lluis Corominas (PDeCAT), Ramona Barrufet (PDeCAT) i Lluis Guinó (PDeCAT). A tots ells més Mireia Boia, se'ls demana fins a 8 anys i 8 mesos de d'innabilitació i 30.000 euros de multa, per pemetre entre altres coses la tramitació de les lleis de referèndum i transitorietat nacional aprovades en el ple del Parlament del 6 i 7 de setembre de 2019. El judici començarà demà final el 24 de juliol al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).

20/07/2020 Política

L’ex-diputada de la CUP serà jutjada els propers dies 21, 22 i 24 de juliol per desobediència en tant que membre de la Mesa del Parlament, en el context de la celebració del referèndum d'autodeterminació a Catalunya.

La CUP ha denunciat una vegada més que la condició d’investigada de Mireia Boya, igual que la de la resta de persones investigades en aquesta causa general, respon a “la persecució política, policial i judicial de l’Estat espanyol en contra del projecte polític independentista i de qualsevol moviment que pretengui qüestionar els privilegis que l’Estat monàrquic espanyol protegeix.” 

La formació ha recordat que la repressió a l’independentisme arreu dels Països Catalans “ve de llarg i té com a objectiu estendre la por dins d’aquest moviment popular i portar-lo o bé a la desmobilització o bé a la renúncia als objectius que defensa”. 

El dimecres 22 de juliol, ex-diputats de la CUP Crida Constituent estan citats a declarar com a testimonis de la Mireia Boya. A més, la CUP convoca els dies 21, 22 i 24 de juliol a les portes del TSJC per donar suport a la Mireia Boya i a la resta d’investigades en aquesta “causa general contra el dret a l’autodeterminació.” L’organització convocarà les concentracions seguint les mesures de seguretat i mantenint les distàncies i disposaran de servei d’ordre per garantir-ho.

Valora
Rànquings
  1. Dos anys d’Illa: el fracàs també té còmplices
  2. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  3. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  4. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  5. Fa 19 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
  6. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  7. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  8. Celebren la renúncia de Marc Puigtió i rebutgen qualsevol pacte amb l’extrema dreta
  9. Una biblioteca pública programa un espectacle infantil en castellà en plena Festa Major de Gràcia
  10. Figueres i el deute de la memòria: el carrer Martí Vilanova i la petjada cubana al Castell
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid