Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
repressió
Mireia Boya a judici per desobediència en relació a l'1-O

També seran jutjats, Anna Simó (ERC), Lluis Corominas (PDeCAT), Ramona Barrufet (PDeCAT) i Lluis Guinó (PDeCAT). A tots ells més Mireia Boia, se'ls demana fins a 8 anys i 8 mesos de d'innabilitació i 30.000 euros de multa, per pemetre entre altres coses la tramitació de les lleis de referèndum i transitorietat nacional aprovades en el ple del Parlament del 6 i 7 de setembre de 2019. El judici començarà demà final el 24 de juliol al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).

20/07/2020 Política

L’ex-diputada de la CUP serà jutjada els propers dies 21, 22 i 24 de juliol per desobediència en tant que membre de la Mesa del Parlament, en el context de la celebració del referèndum d'autodeterminació a Catalunya.

La CUP ha denunciat una vegada més que la condició d’investigada de Mireia Boya, igual que la de la resta de persones investigades en aquesta causa general, respon a “la persecució política, policial i judicial de l’Estat espanyol en contra del projecte polític independentista i de qualsevol moviment que pretengui qüestionar els privilegis que l’Estat monàrquic espanyol protegeix.” 

La formació ha recordat que la repressió a l’independentisme arreu dels Països Catalans “ve de llarg i té com a objectiu estendre la por dins d’aquest moviment popular i portar-lo o bé a la desmobilització o bé a la renúncia als objectius que defensa”. 

El dimecres 22 de juliol, ex-diputats de la CUP Crida Constituent estan citats a declarar com a testimonis de la Mireia Boya. A més, la CUP convoca els dies 21, 22 i 24 de juliol a les portes del TSJC per donar suport a la Mireia Boya i a la resta d’investigades en aquesta “causa general contra el dret a l’autodeterminació.” L’organització convocarà les concentracions seguint les mesures de seguretat i mantenint les distàncies i disposaran de servei d’ordre per garantir-ho.

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  4. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  5. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  6. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  7. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  8. 13 anys sense en Toni Lecha
  9. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid