Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Covid-19
La CUP demana mesures immediates a Granollers i a la resta del país davant del primer cas de Covid-19 a la ciutat

Confirmat el primer cas de Covid-19 a la ciutat i anunciat el confinament de part del personal sanitari, la CUP de Granollers demana que es posin a disposició pública recursos sanitaris com la part privada de l'Hospital General de Granollers o la Mútua del Carme

11/03/2020 Salut

Davant la situació que vivim a nivell social arran del Covid-19, la CUP posa de relleu la necessitat a Granollers i a la resta del país de reforçar el sistema d'Atenció Primària com els CAP Vallès, Sant Miquel i Granollers Nord, amb un pla de pressupost i recursos necessaris per a poder garantir la universalitat de l'atenció 100% pública necessària. Donar les eines necessàries per resoldre els dubtes i les consultes sobre el Covid-19, en aquest sentit, habilitar, de forma indefinida i sense compensació la gratuïtat de l'atenció telefònica a través del 061.

També posar a disposició pública la totalitat dels recursos sanitaris: L’administració pública s’ha de reservar el dret d’habilitar per al sistema públic de salut, de forma indefinida i sense compensació, totes les places de sanitat privada que siguin necessàries per a la gestió d’aquesta crisi. A Granollers això hauria d'incloure la part privada de l'Hospital General de Granollers i centres privats com la Mútua del Carme.

Paral·lelament, la CUP apunta que resulta indispensable la suspensió de la lliure compraventa de material sanitari sensible tal com mascaretes o gel desinfectant i el traspàs de tot l’estoc i producció a mans públiques per a la seva distribució sota criteris d’interès comú i no en base a l’interès privat, que subordina les necessitats a la capacitat adquisitiva.

La formació consiedra que cal Assegurar el manteniment de les cures amb dignitat: En cas que la gestió del virus acabi comportant el tancament de centres destinats al treball de cures tals com els dirigits a l’atenció a la tercera edat o els centres educatius, l’administració pública ha d’impedir que això suposi la desatenció de cap persona depenent. Recursos sociosanitaris privats a disposició de l'administració pública en el mateix sentit que l'anterior.

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  3. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  4. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
  5. Ecologistes en Acció reclama un PLATER que prioritzi la biodiversitat, el sòl agrari i l'estalvi energètic
  6. El Sindicat d'Habitatge Socialista atura un autobús turístic a la Barceloneta per denunciar la turistificació i reclamar l'expropiació del Bloc Balboa
  7. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  8. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  9. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  10. Mor Josep Vilarasau i Salat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid