Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
lluita institucional
La renúncia de la CUP Tarragona a la sobrerepresentació als consells d’administració de les empreses municipals permetrà que els treballadors hi puguin participar
31/01/2020 Política

A l’inici del mandat actual, l’equip de Ricomà va oferir a la CUP disposar de sobrerepresentació als consells d’administració de les empreses municipals, a canvi dels seus vots per investir-lo. La CUP va renunciar a la segona cadira que els oferien ERC i ECP demanant que aquesta es cedís a un representant dels treballadors.

Més de mig any després d’aquella renúncia i davant la inacció del govern per incorporar representants dels treballadors, el passat 20 de gener, el grup municipal de la CUP feia públic que havia tingut accés a un informe jurídic que avalava de forma tècnica aquesta incorporació als consells d’administració.

L’informe, realitzat el mandat anterior i ocultat a l’oposició, contempla l’opció d’incorporar als consells d’administració un representant dels treballadors amb veu i vot, com a fórmula que garanteix realment la participació d’aquests en els òrgans d’administració i de control de l’empresa. Per aquest motiu, la CUP va sol·licitar incloure un punt de debat sobre la incorporació de representants dels treballadors en l’ordre del dia de les sessions de les diferents empreses, que van tenir lloc ahir.

Malgrat el punt de debat no va ser inclòs, en els pertinents informes de Presidència, es va comunicar el compromís de disposar d’un reglament per fer efectiva aquesta incorporació. La renúncia que va fer la CUP el passat juny va generar que a les empreses, en comptes de 15 administradors, n’hi hagi 14, i això farà possible la fàcil inclusió dels treballadors als consells d’administració.

La CUP celebrem que el govern municipal, per fi, hagi decidit posar fil a l’agulla per tal que els treballadors de les empreses municipals tinguin representació als respectius consells d’administració, alhora que demanem que s’hi redueixi la representació dels diferents partits polítics a un representant per grup municipal.

Valora
Rànquings
  1. El veïnat i l’ANC de Sant Just Desvern mantenen la mobilització davant la inacció del govern municipal sobre l’agressió policial
  2. Èxit d'assistència a la XXIII edició dels Premis Joan Coromines a Mataró
  3. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora un retrat calidoscòpic"
  4. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  5. L’altre centre de tortura de la Via Laietana
  6. Pensar i fer (4). El joc institucional
  7. La Fundació Randa commemora els 50 anys de la Plantada de Xirinacs davant la Model
  8. Manifestació a Alacant: “Defensem la llengua, Som País Valencià”
  9. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  10. Crida a omplir Urquinaona per exigir millores laborals a Educació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid