Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Temporal Glòria
"L'avaria a la MAT evidencia les greus mancances del model"

Segons la Pataforma No a la MAT, l'avaria de la passada matinada a la MAT a Les Guilleries posa en evidència la dependència energètica, la fragilitat del model energètic de gran distribució i el desastrós planejament i execució.

22/01/2020 Territori

Una incidència en un punt i l’afectació és total a la xarxa. Aquí es demostra la fragilitat del model de gran transport: quan cau una torre de la MAT més de 4000.000 punts queden sense llum, com REE reconeix, apunta la Pataforma No a la MAT.

Els opositors a la MAT remarquen les deficiències greus de plantejament. "Planejada per zones forestals i de difícil accés, amb la gran destrossa del territori que això suposa, exposades a les grans incidències dels temporals, per tant amb més risc d'incidències. I amb gran dificultat per reparar les avaries, cosa que obliga a moure excavadores i obrir camins, o sigui, a més destrossa del territori".

També indiquen que Dependència energètica. Mentrestant REE aprofita per lloar les virtuts de la interconnexió amb França obviant i tapant les grans deficiències del model i de la seva construcció.

Asseguren que "a més a més REE aprofita també per llançar titulars ambigus i poc rigorosos, parlant de destrosses a una torre sense especificar que són pel temporal, que poden voler crear opinió en contra de la lluita contra la MAT. Veieu la saca de mentides que ens van engorgar per poder-la construïr?"

Reivindiquen un nou model energètic al nostre territori, de producció renovable i distribuït a prop dels centres de consum, que faci innecessari el model caduc de les grans línies de transport i que ens aporti una major autonomia energètica.

Valora
Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  3. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  4. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats a la 24a Marxa dels Vigatans
  5. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  6. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  7. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  8. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
  9. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  10. El Camp Nou s’omple d’estelades en resposta a l’agressió policial d’Elx
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid