Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Temporal Glòria
“Badalona pel Clima” insta al Govern municipal adoptar polítiques de protecció del medi natural litoral

Demanen i exigeixen la corresponsabilitat entre l'administració municipal, la ciutadania i totes les seves entitats representatives.

23/01/2020 Territori

La plataforma "Badalona pel Clima" ha fet una a l'Ajuntament de Badalona a fer mans i mànigues per adoptar polítiques de protecció del medi natural litoral, a mitigar les emissions de Gasos d'Efecte Hivernacle a nivell local (causants principals del canvi climàtic que estem patint) i a prendre mesures concretes per a l'adaptació i resiliència municipal front al canvi climàtic.

Considera que les destrosses d'aquests dies a les costes mediterrànies en general i del litoral badaloní en particular, produïdes per la forta llevantada i onatge de la tempesta Gloria són, indiscutiblement, les dramàtiques conseqüències del canvi climàtic en el que estem plenament immersos.

Apunta que la inacció per part dels governs de tot el món, malgrat els advertiments del Panell Intergovernamental d'Experts de Canvi Climàtic (IPCC) de l'ONU, contrasta de manera rotunda amb la gravetat del moment.

I és que "la desaparició d’una part del pont del petroli, i tota la resta de destrosses que ha patit el nostre litoral no són producte de l'atzar o de la mala sort, sinó la lògica conseqüència d'un model de creixement urbanístic i ocupació intensiva del
front marítim i de promoció de ports i espigons que no respecten la dinàmica del cicle natural. Un model urbanístic que no respecta ni la llei de Costes i que té per únic objectiu afavorir l'especulació immobiliària", remarca la plataforma.

"Badalona Pel Clima" s'ofereix per treballar conjuntament per a la redacció d'una declaració d'emergència climàtica, que inclogui l'adopció de compromisos d'acció de govern per fer front a l'emergència climàtica sense més dilacions!

Valora
Rànquings
  1. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  2. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  5. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  6. Girona prepara una Diada amb actes al carrer, dinar popular i manifestació
  7. Recuperar l’independentisme combatiu i transversal
  8. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  9. Les organitzacions de l’Esquerra Independentista convoquen la Diada al Camp sota el lema «Som un poble en lluita per una terra lliure»
  10. La CUP crida a mobilitzar-se l’Onze de Setembre per recuperar la iniciativa independentista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid