Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Temporal Glòria
“Badalona pel Clima” insta al Govern municipal adoptar polítiques de protecció del medi natural litoral

Demanen i exigeixen la corresponsabilitat entre l'administració municipal, la ciutadania i totes les seves entitats representatives.

23/01/2020 Territori

La plataforma "Badalona pel Clima" ha fet una a l'Ajuntament de Badalona a fer mans i mànigues per adoptar polítiques de protecció del medi natural litoral, a mitigar les emissions de Gasos d'Efecte Hivernacle a nivell local (causants principals del canvi climàtic que estem patint) i a prendre mesures concretes per a l'adaptació i resiliència municipal front al canvi climàtic.

Considera que les destrosses d'aquests dies a les costes mediterrànies en general i del litoral badaloní en particular, produïdes per la forta llevantada i onatge de la tempesta Gloria són, indiscutiblement, les dramàtiques conseqüències del canvi climàtic en el que estem plenament immersos.

Apunta que la inacció per part dels governs de tot el món, malgrat els advertiments del Panell Intergovernamental d'Experts de Canvi Climàtic (IPCC) de l'ONU, contrasta de manera rotunda amb la gravetat del moment.

I és que "la desaparició d’una part del pont del petroli, i tota la resta de destrosses que ha patit el nostre litoral no són producte de l'atzar o de la mala sort, sinó la lògica conseqüència d'un model de creixement urbanístic i ocupació intensiva del
front marítim i de promoció de ports i espigons que no respecten la dinàmica del cicle natural. Un model urbanístic que no respecta ni la llei de Costes i que té per únic objectiu afavorir l'especulació immobiliària", remarca la plataforma.

"Badalona Pel Clima" s'ofereix per treballar conjuntament per a la redacció d'una declaració d'emergència climàtica, que inclogui l'adopció de compromisos d'acció de govern per fer front a l'emergència climàtica sense més dilacions!

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  4. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  7. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid