Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
externalització de serveis
Mobilitzacions a Granollers contra les "privatitzacions" de la Llei Aragonès
13/09/2019 Política

La plataforma Granollers contra les privatitzacions. Aturem la llei Aragonès ha anunciat mobilitzacions als barris per denunciar la el projecte de Llei de Contractes de Serveis a les Persones, coneguda com a "Llei Aragonès, impulsat pel Govern i que actualment s’està tramitant al Parlament. La primera d'elles, serà dijous vinent a les 19 hores i tindrà lloc a la Porxada.

Avui en roda de premsa, membres de la plataforma han manifestat que "el projecte afecta sectors tan essencials com la sanitat, l’educació o els serveis d’atenció a les persones. Això vol dir que serien empreses privades, i no l’administració pública, qui gestionarien molts més serveis bàsics dels que ja gestionen actualment, fet que comportaria una pèrdua de sobirania per part de la població, un empitjorament de les condicions de vida de les classes treballadores. Esdevé una fal·làcia parlar de la sobirania d’un país on la gestió de l’aigua, l’electricitat, les comunicacions, les principals infraestructures i bona part delsserveis públics estan privatitzats".

També han dit que "La llei regula explícitament l’externalització sanitària de serveis ginecològics i obstètrics, pediàtrics, serveis de planificació familiar, hospitalaris de cirurgia, entre d’altres; l’externalització respecte a l’educació, com preescolar (etapa 0-6) , serveis d’ensenyament per a adults, l’educació especial, el servei de menjadors escolars; l’externalització de serveis de cura de les persones, com la geriatria, entre d’altres". Han destcat que la privatització d’aquests serveis empitjoraria les condicions de treball de docents, metgesses, monitores, vetlladores, infermeres, educadores, cuidadores, etc. A més, parlem de treballs altament feminitzats, per la qual cosa seria una doble precarietat.
S'ha remarcat que "volien aconseguir que aquest projecte de llei passés desapercebut, tot i les gravíssimes conseqüències que pot suposar, però la resposta no s’ha fet esperar. Ja s’han engegat diverses campanyes de denúncia per part d’organitzacions i entitats com Marea Blanca, Sicom, FaPaC, USTEC, Plataforma Olesa Es Mou, Acampada Mar, CGT, IAC, Rebel·lió Atenció Primària, PODEM, SEPC i CUP. També en algunes localitats s’han creat plataformes de rebuig.
La plataforma està formada per l'Assrmblra Llibertària, la CNT, Crida per Granollers-Cup Intersindical-CSC, la Marea Pensionista, Podemos Granollers i tambñe per persones independents de Granollers i de poble del Vallès Occidental. 
Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  4. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  5. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  8. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  9. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
  10. La CUP exigeix responsabilitats per l'incendi a l'Albera i reclama el tancament de la base militar de Sant Climent Sescebes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid