Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
animalista
Consulta popular la continuïtat dels correbous a Santpedor
06/09/2019 Drets i Llibertats

La Plataforma Animalista de Santpedor (PAS) ha valorat positivament la decisió de l’Ajuntament de Santpedor de portar a consulta popular la continuïtat dels correbous ( vaquetes) al municipi.

El recent incident en els correbous de Vidreres (Girona) on van resultar ferides 19 persones, han precipitat sens dubte aquesta decisió, malgrat que l’alcalde de Santpedor Xavier Codina afirmi que no hi ha cap tipus de relació.

Recorda que la PAS al 2016 ja es va reunir amb l’equip de govern i la resta de partits de l’oposició per proposar la possibilitat de realitzar una consulta popular sobre l’espectacle dels correbous.

Davant la manca de posicionament, l’abril del 2017 en un ple municipal i en forma de pregunta, la PAS va tornar a demanar fer una consulta popular. Aleshores, l’equip de govern encapçalat per l’actual alcalde, es va oposar de manera ferma i contundent, negant que al poble existís cap debat entorn aquest espectacle i que estaven a favor de la seva continuïtat.

Com a Plataforma que ja va demanar fa tres anys aquesta consulta volem formar part obertament en tot el procés participatiu, de la mateixa manera que ja han anunciat que ho ferien amb els organitzadors dels correbous.

La PAS, amb el suport de la Fundació Fauna i d’altres entitats animalistes ja anunciem que participarem activament fent campanya al poble informant de primera mà la sobre la realitat dels correbous i la vulneració dels drets d’aquests animals.

Confiem en que  Santpedor esdevingui per fi #SantpedorSenseVaquetes.

Tots els veïns i veïnes del poble de Santpedor que vulguin col·laborar en aquesta campanya es poden posar en contacte a través d’aquesta pàgina. https://www.facebook.com/SantpedorSenseVaquetes

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  4. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  5. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  6. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  7. L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»
  8. El Sindicat de Llogateres es concentrarà demà per evitar el desnonament d'una família del carrer Marina de Barcelona
  9. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  10. El Sindicat d'Habitatge Socialista denuncia un nou cas de turistització al Bloc Muntaner de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid