Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
lluita institucional
La CUP Tarragona proposa iniciar una nova etapa en les negociacions per construir un govern del canvi
30/07/2019 Política

La Candidatura d’Unitat Popular ha explicat avui en roda de premsa les conclusions de l’Assemblea Oberta celebrada ahir al vespre en el marc de les negociacions que està duent a terme amb ERC i ECP per la possible incorporació al govern municipal, un cop finalitzat el termini que s’havien fixat per entrar.

La candidatura independentista, ja al maig, va decidir donar suport a la investidura de Pau Ricomà com a alcalde a canvi del compliment de 5 mesures estratègiques de mínims per tal de finalitzar amb l’etapa erràtica del govern ballesteril i iniciar una fase de transformació real de la ciutat. Aquestes mesures, juntament amb la d’explorar la possibilitat d’incorporació de la candidatura al govern municipal, varen ser acordades en assemblees ordinàries i obertes.

 Ahir a la tarda més d'una trentena de persones es van trobar per valorar l’estat actual de les negociacions: es va treballar la inclusió de les 59 mesures en el programa de govern —encara pendents de ratificació per les diferents forces del govern— i abordar la reorganització de cartipàs proposat per la CUP —i  també pendent de negociació.  En aquestes explicacions també es van fer constar tant l'actitud proactiva de la formació anticapitalista i com la perplexitat davant la poca resolució i baixa intensitat per part dels membres del govern.

Malgrat la dilació en el temps i l'actitud passiva de part del govern, la majoria d’opinions expressades en l’assemblea giraven al voltant de la idea que la CUP ha de superar aquest període de negociacions i iniciar-ne un de nou on l’interlocutor sigui el govern de la ciutat, que aquest prengui la iniciativa i, per tant, vehiculi el desenvolupament i el ritme d’aquesta nova fase de negociacions.

 

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  4. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  5. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  6. La maldat com a bandera
  7. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
  8. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  9. Salvador Vergés i Tejero guanya el 18è Premi Helena Jubany amb el relat Mosca morta
  10. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid