Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Municipals 2019
La CUP, la candidatura amb més dones encapçalant les llistes

Aposta per la transversalització del feminisme en tota la seva aposta municipalista i per això, les dones de la formació no només ocupen llocs a les llistes, sinó que encapçalen projectes col·lectius i d’Unitat Popular per defensar una proposta feminista que reconfiguri els pobles, barris i ciutats amb la màxima de posar la vida de les persones i la comunitat al centre.

19/05/2019 Política

De les 208 candidatures que la CUP presenta a les eleccions municipals del proper 26 de maig, més de 100 estan encapçalades per dones.

La territorial del Penedès, integrada per l’Alt Penedès, el Baix Penedès, l’Anoia i el Garraf, per exemple, presenta un total de divuit caps de llista dones d’un total de 27 candidatures que concorren als comicis electorals i al Vallès Occidental i al al Baix Llobregat vuit de les catorze que es presenten.

La CUP considera que una organització feminista ha de tenir com a prioritat feminitzar les insitucions i aportar una mirada de perspectiva de gènere en tots els àmbits de la vida política i és per aquest motiu, que cal garantir la participació i la visualització de les dones en els espais decisoris i de responsabilitat.

La CUP aposta per la transversalització del feminisme en tota la seva aposta municipalista i per això, les dones de la formació no només ocupen llocs a les llistes, sinó que encapçalen projectes col·lectius i d’Unitat Popular per defensar una proposta feminista que reconfiguri els pobles, barris i ciutats amb la màxima de posar la vida de les persones i la comunitat al centre.

Les Candidatures d’Unitat Popular reivindiquen un model radicalment diferent de política institucional, per canviar els ajuntaments de baix a dalt i per dur-ho a terme, és imprescindible assumir espais públics i llocs de responsabilitat perquè el feminisme sigui l’eix central de la lluita institucional.

Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  3. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  4. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats a la 24a Marxa dels Vigatans
  5. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  6. Tornen a destrossar el monument a la Sardana de Montjuïc, un símbol de la cultura catalana
  7. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  8. Cent vint-i-cinc anys del primer Onze de setembre combatiu
  9. El Camp Nou s’omple d’estelades en resposta a l’agressió policial d’Elx
  10. Madò Farta convoca una cadena «a la fresca» contra la turistificació a Palma
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid