Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La mort del FEC

El passat dilluns 4 de febrer, el grup municipal de la CUP va preguntar a la regidora de Cultura, Montserrat Caelles, com era que encara no se sabia res del FEC (Festival europeu de curtmetratges), ara que ja som al febrer. La regidora, amb un cert desconcert, va contestar que aquest any seria més tard, que ho estaven acabant d’ultimar amb els organitzadors i que aviat en sabríem alguna cosa.

Divendres 8, a última hora del migdia va sortit aquesta nota de premsa institucional. Reus havia estat una ciutat de referència en cultura en molts aspectes que ara anem enterrant, sense explicacions a la ciutadania, emparats en una trista nota de premsa del govern, en especial de la Regidoria de Cultura.

Una regidoria que aquests últims 8 anys ha demostrat l’interès nul a donar suport a les iniciatives participatives, socials i exportables en diferents àmbits culturals i que s’ha constituït en el feu de l’Alcalde Pellicer i la Regidora Caelles per “projectar la ciutat” gairebé exclusivament a partir de personatges il·lustres del passat, sense comptar amb el present i molt menys en el futur.

Una regidoria que aboca els seus esforços a confondre i substituir i no a fer conviure cultura i turisme per a què els carrers de la ciutat estiguin ben plens, valorant així, la quantitat a la qualitat, el consum al gaudi. Una confusió que palesa el desconeixement i la inoperància de qui porta les regnes de cultura.

Vam enterrar Cal Massó, centre d’arts plàstiques i visuals. Ara enterrem el FEC, festival europeu de curtmetratges. I l’enterrem així, sense cerimònies ni explicacions al cap de 21 anys. Només dient, entre altres coses: “un projecte que tanca les seves portes en un moment en el qual tant els formats de fer cinema, com el dels convidats ha canviat i ha evolucionat…” Ens preguntem què vol dir aquesta frase que només enuncia, però no justifica i en volem resposta concreta.

I ara, que aviat ha d’arribar El Trapezi, a veure quina una ens n’espera…

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  6. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  7. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  8. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  9. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
  10. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid