Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
lluita institucional
La CUP lamenta la mala gestió del govern respecte els equipaments municipals després del despreniment al Teatre Tarragona
19/02/2019 Política
Després de la notícia que apareixia aquest cap de setmana passat a la premsa local sobre el Teatre Tarragona, el qual va haver de suspendre una funció per culpa del despreniment de part del sostre de l’amfiteatre, la CUP de Tarragona ha demanat a la la responsable política de Cultura Begoña Floria poder visitar l’equipament municipal per tal de veure l’abast dels danys, fet que també ha servit per a que es convoqués a la premsa i es fes públic l’estat del teatre. La formació confia que s’esclariran les causes de l’accident però afirma que “més enllà d’aquest cas, està clar la gestió política del govern pel que fa als equipaments és nefasta”.

La portaveu de la CUP Laia Estrada destaca la seriositat dels fets, ja que la part del pladur que ha caigut “es tracta d’una part del sostre important, d’una làmina que va de punta a punta de l’amfiteatre i té gairebé un metre d’ample”. Afirma que “encara que sigui part de la decoració, és en realitat part de l’estructura del teatre nou” i celebra que “caigués en un moment que en el teatre no hi havia ningú, ni espectadors ni personal treballant-hi, i que no hàgim hagut de lamentar que algú prengués molt mal”.

Tal com se’ls ha explicat a la CUP durant la visita, s’avaluarà l’origen d’aquest accident i si realment la responsabilitat és de l’empresa constructora, la qual actualment es troba en concurs de creditors. De totes maneres, Estrada també celebra que el govern hagi pres la determinació de tancar el teatre fins que hi hagi la garantia que és segur i que no caurà més part del pladur, tot i que afirma que “queda el dubte si aquest incident no s’hagués pogut evitar amb inspeccions i amb una gestió més acurada, en el sentit de determinar si la construcció s’havia fet bé”.

La formació anticapitalista assegura que “és possible que la responsabilitat d’aquest despreniment sigui de l’empresa constructora, però el problema real és que, a Tarragona, quan no cau una cosa en cau una altra”. La CUP destaca que “no només parlem d’edificis que tenen molts anys i són molt costosos de mantenir, en aquest cas parlem d’un equipament que té cinc o sis anys” i afegeix que “la gestió política del patrimoni i els equipaments municipals fa que la llista de Grans Runes que tenim a la ciutat en lloc d’anar disminuint vagi augmentant”.

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid