Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
lluita institucional
La CUP Poble Actiu denuncia elements aniquiladors de la sobirania municipal

“És inconcebible que no puguem gestionar els nostres ajuntaments amb la capacitat legal de destinar els diners dels veïns i veïnes a solucionar els problemes dels nostres municipis. Així és vulnera la voluntat popular expressada a les urnes de les eleccions municipals. No permetrem que ens obliguin a practicar polítiques de dretes pensades únicament per a no poder redistribuir la riquesa.” ha manifestat l'alcalde de Cerdanyola del Vallès Carles Escolà.

10/01/2019 Política
Àrea Metropolitana de Barcelona Àrea Metropolitana de Barcelona

La CUP Poble Actiu ha denunciat davant José Ignacio Sánchez Amor “Secretario espanyol de Política Territorial”  l’existència i l’aplicació de la llei de racionalització i sostenibilitat de l'administració local (LRSAL)  de l’article 135 de la constitució espanyola com a elements aniquiladors de la sobirania pròpia dels municipis catalans.

La formació ha exigit que s’aturin les ingerències del govern espanyol, mitjançant la LRSAL i el sostre de deute regulat a l’article 135 de la constitució, en els assumptes propis dels municipis catalans que només es deuen a la pròpia sobirania dels seus veïns i veïnes.

Així mateix, els alcaldes de la CUP Poble Actiu, han transmès avui a José Ignacio Amor la llista de lleis suspeses pel Tribunal Constitucional espanyol com a exemple de les ingerències sobre la sobirania del Parlament i han exigit, davant el representant del govern espanyol, la llibertat dels presos i preses polítiques.

Sobre la visita del govern espanyol per reunir-se avui a la seu de l’Àrea Metropolitana de Barcelona amb alcaldes i alcaldesses, la CUP Poble Actiu considera: Que aquesta visita no és res més que una mesura propagandística del govern del PSOE emmarcada en una estratègia planificada de promoció dels pressupostos espanyols; que està totalment buida de continguts reals; que és una provocació innecessària tenint present l’actual situació al país, amb presos polítics i l’amenaça constant de l’aplicació d’un nou 155.

Valora
Rànquings
  1. Èxit d'assistència a la XXIII edició dels Premis Joan Coromines a Mataró
  2. L’altre centre de tortura de la Via Laietana
  3. Poble Lliure i La Forja convoquen un acte polític nacional per “fer foc nou” a l’independentisme d’esquerres
  4. Fa un any que ens va deixar l'amic i company Joan Rocamora i Aguilera
  5. La Fundació Randa commemora els 50 anys de la Plantada de Xirinacs davant la Model
  6. El veïnat i l’ANC de Sant Just Desvern mantenen la mobilització davant la inacció del govern municipal sobre l’agressió policial
  7. Manifestació a Badalona contra el desallotjament més gran de Catalunya: 400 persones poden acabar al carrer d'un sol cop
  8. Crida a omplir Urquinaona per exigir millores laborals a Educació
  9. Primer avís seriós a Illa i a la consellera Niubó
  10. La Fundació Reeixida presenta a Rubí, el llibre: Una Vida per Catalunya, de Jaume Martínez Vendrell
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid