Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Sanitat
La CUP denuncia l’externalització i les irregularitats del Sistema d’Emergències Mèdiques
31/01/2019 Drets i Llibertats
La Comissió de Salut del Parlament de Catalunya va aprovar una resolució presentada per la CUP Crida Constituent que instava a revertir la implementació d’un nou model del Sistema d’Emergències Mèdiques basat en l’externalització del servei a empreses privades, per avançar cap a un nou model de gestió, titularitat i provisió pública. 
El Parlament no va donar compliment a la resolució aprovada el 6 d’octubre de 2016, i va decaure amb la finalització de l’anterior legislatura. Avui, el col·lectiu Tècnics en Lluita continua reivindicant que hi hagi una gestió directa del servei. Actualment el model es continua basant en l’externalització del servei a empreses privades, a on es perd el control sobre la qualitat assistencial i les condicions de les treballadores ja que se subcontracta empreses per fer una tasca en unes condicions i amb uns requisits reiteradament incomplerts com han estat denunciant els sindicats: falta de formació, insalubritat laboral, precarietats contractuals, falta de recursos i material. 
Per aquest motiu, la CUP exigeix al Departament de Salut a que: 
Reverteixi la implantació del nou model del Sistema d’Emergències Mèdiques i avanci cap a un model de gestió, titularitat i provisió pública.
Iniciï un procés de debat amb les professionals que es dediquen a les urgències i les emergències i les usuàries per determinar les necessitats i peculiaritats dels diferents territoris i comarques.
La CUP-CC també va presentar una denúncia a la Fiscalia davant les presumptes irregularitats en l’adjudicació de set lots del transport sanitari del Servei Català de la Salut a Transport Sanitari de Catalunya, SL, propietat de la família Bonomi. La CUP va considerar que hi havia indicis de delicte, ja que tres mesos després del concurs, la Fundació del parc de Port Aventura, també participada per la família Bonomi, hauria fet una donació de 3 milions d’euros a l’Hospital Sant Joan de Déu, proveïdor del Cat Salut. D'altra banda, a la denúncia s’assegura que Transport Sanitari de Catalunya SL és propietat de la societat Supsar Invest SL que, al seu torn es troba íntegrament en mans d'International Emergency Services SARL, fons d'inversió radicat a Luxemburg, i el qual, al seu torn seria propietat al 100% d'Investindustrial, companyia propietat de la família Bonomi i fons de capital risc que el 2012 va adquirir la totalitat de Port Aventura.
Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  3. La vaga de les biblioteques de Barcelona continua sense resoldre's més de dos mesos després del seu inici
  4. PSC, PP i Vox veten la compareixença de Pablo Hasél a la comissió del Parlament sobre el sistema penitenciari
  5. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  6. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  7. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  8. Mor Josep Vilarasau i Salat
  9. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  10. L'ANC recupera la campanya «Ponts per la Independència» coincidint amb l'operació sortida
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid