Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Euskal Herria
Clam a Bilbo i Baiona per la llibertat dels presos

Poc abans de començar la marxa de Baiona ha transcendit el suport del 65% dels alcaldes d'Euskadi Nord a la mobilització. Una nova dada que mostra l'abast ampli i transversal que la reivindicació pels drets dels presos ha assolit a Iparralde. Ara bé cal remarcar que el PNB, el PSE i el PP, no s'hi han sumat a la marxa.

13/01/2019 Internacional

Bilbo i Baiona han acollit sengles manifestacions per a exigir la fi de la política penitenciària d'excepció aplicada als presos. 76.000 persones a Bilbo i 9.000 a Baiona, segons el recompte realitzat per GARA/NAIZ i Mediabask. A destacar l'amplíssima representació política en Baiona i l'exigència a París que apliqui el dret comú «a tots els presos». En Bilbo han subratllat que «mentre les presons no es buidin estarem davant una resolució inconclusa», segons ha informat NAIZ. Al final de recorregut, durant l'acte polític hi ha hagut un record tant als presos polítics catalans, «estem amb vosaltres», i cap als joves de Altsasu al que els presents han respost al crit de «Altsasukoak askatu».

Ara bé, cal remarcar que mentre que el PNB, el PSE i el PP, no s'hi han sumat, els líders de l'esquerra abertzale, de tots els sindicats bascos i de Podem han exigit canvis per construir la convivència.

Des de Catalunya, s'hi han sumat una representació d'ERC i la CUP. Així com també, Laura Masvidal, la parella de Joaquim Forn en representació dels polítics catalans.

Valora
Rànquings
  1. Èxit d'assistència a la XXIII edició dels Premis Joan Coromines a Mataró
  2. Fa un any que ens va deixar l'amic i company Joan Rocamora i Aguilera
  3. Poble Lliure i La Forja convoquen un acte polític nacional per “fer foc nou” a l’independentisme d’esquerres
  4. L’altre centre de tortura de la Via Laietana
  5. El que no vam tombar el 78 encara ens governa
  6. El veïnat i l’ANC de Sant Just Desvern mantenen la mobilització davant la inacció del govern municipal sobre l’agressió policial
  7. Castelló per la Llengua commemora el 93è aniversari de les Normes de Castelló
  8. Pensar i fer (5). Despotisme i bel·licisme
  9. Manifestació a Badalona contra el desallotjament més gran de Catalunya: 400 persones poden acabar al carrer d'un sol cop
  10. IAEDEN-Salvem l’Empordà denuncia que la finca de Garbet incompleix la normativa i restringeix l’accés a un camí tradicional
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid