Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
"Entre Vox, La Manada i la justícia, els està quedant un país d’allò més bonic als espanyols"
Ara, ‘a por ellas’
11/01/2019 Hemeroteca
Nerea Rodríguez. Foto: El Món Nerea Rodríguez. Foto: El Món

El 2019 ha començat amb molt males notícies per les dones -per a la societat en general, vaja-. Des de l’atac a la llei de violència de gènere per part de Vox, a la primera dona morta per violència masclista a Cantàbria -el tercer dia de l’any!-, passant per una justícia que decideix mantenir en llibertat provisional cinc energúmens d’un grup que es fa dir a si mateix ‘La Manada’ i que estan condemnats a 9 anys de presó per un delicte continuat d’abús sexual. Molt decebedor, tot plegat. Realment, a Vox i als seus votants els hauria de caure la cara de vergonya de veure com el seu desafiament sobre la llei de violència masclista coincideix en el temps amb l’apunyalament a Laredo d’una dona per part de l’home del qual s’estava separant. Lamentable.

Vox va aparèixer potentment en escena fa uns anys fent d’ariet contra l’independentisme. I el seu nom es va fer encara més conegut quan va decidir fer d’acusació popular contra els dirigents independentistes que ara són a la presó o a l’exili. En aquell moment, però, no va preocupar a ningú. A cap espanyol, es clar. Ans al contrari: va ser celebrada la seva iniciativa contra els qui volien destruir la sagrada unitat d’Espanya. Però, de sobte, i després dels resultats obtinguts pel partit de Santiago Abascal a Andalusia -12 diputats de 109 que té el Parlament andalús-, s’han disparat totes les alarmes.

Dones, immigrants, homosexuals,... Una llarga llista d’afectats per les propostes de Vox. De sobte, ha deixat de ser un partit simpàtic per a molts. Aquesta extrema dreta -que arriba per quedar-se- ve amb la intenció de combatre totes les minories o col·lectius més vulnerables. I entre Vox, ‘La Manada’ i la justícia, els està quedant un país d’allò més bonic als espanyols. Un país tacat de prejudicis on els drets humans queden lesionats i la justícia és coixa, cega i incapaç de donar respostes. Una societat on alguns grups viuen insegurs i espantats. I encara hi ha qui es pregunta per què volem marxar, els catalans...

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  5. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid