Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1934- El Partit Nacionalista Català denuncia la persecució que pateix per part de la judicatura espanyola

El Partit Nacionalista Català denuncia la persecució que pateix per part de la judicatura espanyola

01/08/1934 Tal dia com avui

L’estiu de 1934 el Partit Nacionalista Català denuncia la persecució que pateix per part de la judicatura espanyola. El dia 26 de juliol els directors de La Nació Catalana (revista del Partit Nacionalista Català) Camil Bofill i Josep Aymà són condemnats a 3 mesos i un dia i 2 mesos i un dia (i 2 anys de desterrament) respectivament acusats d’injúries a les autoritats. El judici contra els directors de la revista acaba amb incidents i l’advocat defensor Eugeni Xammar és detingut i multat.


Poc després el Partit Nacionalista Català inicia una campanya denunciant la persecució que pateix per part de la judicatura espanyola. L’Onze de Setembre d’aquell any s’organitza una representació al Teatre Olympia en benefici dels dos presos polítics nacionalistes (Bofill i Aymà) i a finals de l'estiu es publica un article a la portada de La Nació Catalana on es convida a la judicatura espanyola a marxar de Catalunya amb frases com “ Catalunya no us vol. Marxeu d’una vegada i aneu a Espanya”.

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  3. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  4. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  5. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  6. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora, un retrat calidoscòpic"
  7. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  8. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  9. L’ONU avala el pla d’autonomia del Marroc pel Sàhara Occidental i encén la resposta del Front Polisario
  10. 50 anys respirant tòxics i escoltant excuses
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid