Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1-O
Drets crea un equip d’advocats per defensar els encausats pel referèndum

L’entitat posa el telèfon 697832911 a disposició de totes aquelles persones que necessitin un primer assessorament o assistència jurídica, ja siguin empreses proveïdores, ciutadans o alcaldes

13/09/2017 Política

El grup de juristes Drets ha posat en marxa un ambiciós operatiu jurídic de defensa dels possibles encausats per l’1 d’octubre, pensat especialment per aquelles persones i empreses de caràcter privat que puguin ser perseguides per la justícia espanyola per la seva col·laboració en el referèndum. Drets, amb el suport de la Comissió de Defensa dels Drets de la Persona de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats, de Juristes per la Independència i del Col·lectiu Praga, ha creat un equip d’advocats voluntaris que estaran disponibles 24 hores al dia i posen a disposició el telèfon 697832911 perquè hi puguin recórrer tots els possibles citats o detinguts i obtenir resposta i assessorament. El grup compta ja amb un centenar d’advocats.

La primera acció d’aquest grup de juristes ha estat elaborar un protocol d’actuació per a ciutadans que siguin requerits per la policia, com a testimonis, investigats o detinguts, o per empreses que puguin ser víctimes d’escorcolls policials. El protocol s’ha fet públic avui mateix a la web drets.cat i demanarà col·laboració ciutadana perquè se’n faci el màxim de difusió possible. Per Drets és crucial que tothom sàpiga quins són els seus drets i com ha d’actuar davant de les possibles accions dels cossos i forces de seguretat de l’Estat que podrien actuar els propers dies vulnerant els drets dels ciutadans de Catalunya. 

Drets recorda que la convocatòria d’un referèndum no és cap delicte i recomana serenitat i tranquil·litat a tots els possibles encausats. 

Drets

L’associació Drets és una entitat sense ànim de lucre formada per professionals del dret que actua contra la catalanofòbia i en defensa de la societat catalana. Va néixer l’octubre de 2014 i des d’aleshores ha emprès múltiples accions judicials. Les despeses derivades dels processos judicials les assumeixen gràcies a les campanyes de micromecenatge ciutadà.

Valora
Rànquings
  1. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  2. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  3. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  4. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  5. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  6. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  7. La Flama arriba a l’Alguer i culmina el pas del Correllengua per les terres del “bon dia”
  8. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  9. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  10. El primer Correllengua Agermanat mobilitza més de 180.000 persones arreu dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid