Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1-0
Acte multitudinari a la plaça de Sant Jaume en suport als més 700 alcaldes investigats

El president de la Generalitat agraeix als alcaldes i alcaldesses que no els hagin “tremolat les cames” quan han rebut les citacions judicials per anar a declarar.

16/09/2017 Política

Milers de persones s'han aplegat aquest migdia a la plaça de Sant Jaume en solidaritat amb als 712 alcaldesses i alcaldes investigats per la Fiscalia pel seu suport al referèndum d'autodeterminació de Catalunya de l’1 d’octubre i que s'han trobat a l'Ajuntament de Barcelona i al Palau de la Generalitat.

L'acte, amb una forta càrrega simbòlica, s'ha acabat a la galeria gòtica del Palau de la Generalitat, amb una fotografia que també es va fer abans de la consulta del 9-N: centenars d'alcaldes amb la vara, el Govern i la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, en una imatge d'unitat en favor del dret a l'autodeterminació de Catalunya.

El president de la Generalitat ha agraït als alcaldes i alcaldesses que no els hagin “tremolat les cames” quan han rebut les citacions judicials per anar a declarar, i en referència a l’afirmació d’ahir del president del govern espanyol que va advertir els catalans que “no subestimin el poder de la democràcia”, Puigdemont ha afirmat davant dels alcaldes: “que no subestimin el poder del poble de Catalunya”.

Abans d'aquestes paraules, hi ha hagut diversos de parlaments d'alcaldes d'arreu, entre els quals el de l'alcaldessa de Llívia, Amposta, Badalona, Berga, el de la de Girona i el de Sabadell, que han condemnat les querelles contra la votació de l'1 d'octubre i han reafirmat el seu compromís amb el referèndum. La presidenta de l'AMI i alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras, ha denunciat la persecució judicial i ha assegurat que l'Estat ha arribat a llocs que "no es podia ni imaginar".

L'alcaldessa de Barcelona Ada Colau ha fey un parlament a l'Ajuntament cap a les 11h al món municipal on ha afirmat que ara “ja no es tracta d’independència sí o independència no, ara es tracta de democràcia” i ha advertit al govern que presideix Mariano Rajoy que al davant “no es trobaran alcaldes i alcaldesses, es trobaran un sol poble que lluitarà en defensa de la democràcia”. 

Valora
Rànquings
  1. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  2. El 6 d'Octubre de 1934: la lluita per la República catalana
  3. Plataforma per la Llengua reclama una hora més de català a batxillerat i obre un manifest per recollir suports
  4. La Vall d’en Bas acollirà una jornada sobre la repressió contra el maquis i les estratègies contrainsurgents del franquisme
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
  6. La Franja serà present a Lleida el 5 d’octubre en defensa de la terra
  7. Decidim convoca el 9 d’Octubre a Paiporta sota el lema “Per la revolta de Paiporta”
  8. Els joves de l’ANC criden a omplir Urquinaona el 5 d’octubre per reactivar la lluita independentista
  9. La Comissió 9 d’Octubre convoca la manifestació unitària de la Diada amb el lema “País Valencià: terra i dignitat”
  10. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid