Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
ALLIBRAMENT NACIONAL
Celrà rebateja la plaça de la Constitució amb el nom de la poetessa Maria Mercè Marçal

Carme Forcadell i Dani Cornellà (Alcalde de Celrà, CUP) han lloat l'obra i lluita de Maria Mercè Marçal

06/12/2016 Política

El municipi de Celrà ha rebatejat avui la plaça de la Constitució amb el nom de la poetessa  Maria Mercè Marçal. Ho ha fet en un acte en què ha participat la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, i l'equip de Govern municipal, que com altres regidors de Catalunya ha anat a treballar aquest dimarts (dia de la Constitución ESpañola).

Forcadell ha lloat l'obra i lluita de Maria Mercè Marçal, i ha avisat que "no s'ha avançat tant com es voldria en drets socials ni en igualtat de les dones". "Us demano que no tanquem mai els ulls davant les injustícies socials, mai, siguin personals, individuals o col·lectives", ha proclamat en el seu discurs en l'acte de rebateig de la plaça. Preguntada pels periodistes sobre l'obertura d'ajuntaments aquest 6-D, Forcadell ha demanat "respecte a la sobirania municipal i als drets dels regidors i alcaldes de treballar", i ha asseverat que ella treballa gairebé tots els dies.

També en declaracions als mitjans, l'alcalde de Celrà, Dani Cornellà, ha explicat que, a diferència del 12 d'octubre, dia en què l'Ajuntament també va obrir, aquest dimarts han acudit només quatre funcionaris a treballar de forma voluntària. "Han vingut molts menys per l'efecte juidicial que va tenir la denúncia a l'Ajuntament de Badalona, que ha atemorit a bastants persones per por de rebre algun tipus de càstig".

La presidenta del grup parlamentari de la CUP, Mireia Boya, que ha assistit a la reinauguració de la plaça, ha defensat que "és normal treballar aquest dimarts ja que la Constitució espanyola coarta les llibertats del poble català. Tothom que està treballant avui simplement ha pres la humil decisió de no donar cap pas enrere i lluitar per les llibertats que tant anhela el poble de Catalunya", ha declarat.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
  7. L’Ajuntament de Sabadell ignora més de 300 denúncies presentades contra establiments comercials
  8. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid