Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria històrica
El Besòs acull l'exposició "50 anys de l'enderroc del barri del Somorrostro"
14/09/2016 Drets i Llibertats

El dilluns 19 de setembre, a les 7 del vespre, tindrà lloc la inauguració de l’exposició “50 anys de l’enderroc del barri del Somorrostro” al Centre Cívic Besòs (rambla de Prim, 87), amb un col·loqui amb historiadors i antics veïns del barri, seguit d’una visita guiada de l’exposició. En el col·loqui, que debatrà els fets i el context històric, hi participaran experts com la geògrafa i historiadora Mercè Tatjer, antics veïns del barri com la Julia Aceituno i membres de la Comissió ciutadana.

L’exposició, organitzada per la Comissió ciutadana per a la recuperació de la memòria dels barris de barraques de Barcelona, té lloc amb motiu dels 50 anys de l’enderroc del barri de barraques del Somorrostro i el trasllat forçós dels seus habitants. Es tracta d’una exposició fotogràfica amb imatges del barri, del seu enderroc el 25 juny de 1966 i del trasllat forçós dels veïns al barri de Sant Roc de Badalona.

Les fotografies pertanyen a Jacques Léonard, Ignasi Marroyo, l’Obra Social Sant Juan Bosco, Carme Garriga, Agustí Mataró, Museu de Badalona, Arxiu Històric del Poblenou i d’altres, acompanyades totes plegades de textos que expliquen la història del barri i les circumstàncies de la seva desaparició.

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
  10. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid