Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Solidaritat
Anunci dún pla d'ajuda consensuat entre KurdisCat i l'Ajuntament de Barcelona per a Kobanê

La ciutat de Kobanê, al Kurdistan de Síria, va ser escenari de batalla de la milícia kurda contra el Daesh (Estat Islàmic).Una batalla que es va guanyar, però el 70% va quedar destruïda.

01/04/2016 Internacional

Avui, el ple de l'Ajuntament de Barcelona aprovarà una moció d'ajuda per a la reconstrucció de la ciutat kurda de Kobanê. El Comitè Català de Solidaritat amb el Kurdistan (KurdisCat) ha provat d'aconseguir el consens de tots els grups municipals però malauradament, a darrera hora, algun se n'ha desmarcat malgrat el seu compromís des de fa setmanes.

Kobanê

La decidida resistència dels homes i les dones kurdes en aquesta regió fronterera estratègica del Kurdistan sirià (Rojava) va inspirar a la gent i els governs de tot el món quan van repel·lir, amb èxit, el setge de la seva ciutat Kobanê per l'Estat Islàmic (IS) fa poc més d'un any. La seva lluita es va convertir en un símbol de la resistència popular a les horribles atrocitats comeses per l'IS i la seva violència despietada.

En resposta, l'1 de novembre de 2014, es va llençar una crida internacional a tot el món per mostrar la seva solidaritat amb Kobanê i per a l'assistència humanitària i material. Des de KurdisCat, els darrers mesos ha estat treballant amb els diferents grups municipals de l'Ajuntament de Barcelona per a concretar, en fets, la petició.

Valora
Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  4. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  5. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  6. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  7. Carrers plens i creix la crítica als sindicats majoritaris
  8. La Flama arriba a l’Alguer i culmina el pas del Correllengua per les terres del “bon dia”
  9. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  10. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid