Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Kurdistan
Unes 50 persones a la concentració de KurdisCat per Kobanê a Barcelona

En els diferents parlaments, en català i kurd, s’ha destacat el paper responsable del govern Turquia, la seva connivència amb Estat Islàmic i les constants traves que posa sobre cap ajuda cap a Kobanê.

01/11/2015 Internacional

Mig centenar persones s’han concentrat avui, 1 de novembre, al consolat de Turquia on han realitzat una protesta pacífica. La concentració, organitzada per KurdisCat-Comitè Català de Solidaritat amb el Kurdistan ha tingut l’adhesió de sindicats entitats entre les que hi havia les forces parlamentàries CUP,ERC i ICV-EUiA. En els diferents parlaments, en català i kurd, s’ha destacat el paper responsable del govern Turquia, la seva connivència amb Estat Islàmic i les constants traves que posa sobre cap ajuda cap a Kobanê. Membres de la comunitat turca a Barcelona, de Diren Gezi Barcelona, també han denunciat aquests fets i el govern islamista de l’AKP.

En els parlaments de KurdisCat on s’ha agraït la presència als assistents. Jordi Vàzquez ha explicat el context de la mobilització per la ciutat síria i el setge que ha patit per l'Estat Islàmic, Javier Oliden, acabat d'arribar del Kurdistan sirià ha destacat que aquestes mobilitzacions són molt agraïdes per part de la població kurda, que ajuden a trencar el mur de silenci. La prioritat, ara mateix és crear un corredor humanitari cap a Kobanê que el govern turc bloqueja. Finalment Amina Hussein, originària del Kurdistan sirià, ha reconegut la difícil situació que viu Kurdistan i la força que rep en mobilitzacions com la d'avui. En aquest sentit cal destacar que nombrosos kurds i turcs residents a Catalunya han participat a la mobilització.

Entre els participants hi havia Gabriela Serra, diputada de la CUP; Oriol Amorós, d'Esquerra Republicana de Catalunya i diputat de Junts pel Sí; María José Lecha i Josep Garganté, regidors de la CUP a l'Ajuntament de Barcelona, Jordi Miró d'Estat Català i Àngels Tomàs de l'àrea d'internacional d'Esquerra Unida i Alternativa.

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid